۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان ناسالم برای گروه‌های حساس

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هوای شهر‌های ساحلی استان با افزایش نسبی میزان آلاینده‌های جوی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۳۲۳
هوای شهر‌های ساحلی خوزستان ناسالم برای گروه‌های حساس
 
محمد جواد اشرفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:بر اساس پایش‌های انجام شده توسط آزمایشگاه محیط زیست، افزایش میزان آلاینده‌های جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان ناشی از آتش‌سوزی در مزارع کشت و صنعت‌های نیشکر، عملیات نفت و گاز، مشعل‌های چاه‌های نفت، کیفیت نامناسب سوخت، فعالیت صنایع و وارونگی هوا بوده است.

وی گفت:هوای ماهشهر با شاخص ۱۱۱، شادگان با  ۱۲۵ و آبادان ۱۱۵ برای گروه‌های حساس خطرآفرین است.

اشرفی از افراد مسن، بیماران مبتلا به نارسایی‌های قلبی، عروقی و تنفسی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست از قرار گرفتن در فضای باز و انجام فعالیت‌های ورزشی و حرکتی خودداری کنند.

در همین حال مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: توده گرد و خاک از بخش‌هایی از کشور‌های کویت و شمال عربستان سعودی در حال رسیدن به مناطق ساحلی خوزستان است.

محمد سبزه زاری افزود: با نفوذ این توده گردو خاک به نوار ساحلی خوزستان،  شاهد کاهش دید افقی و احتمال لغو یا تاخیر در پروازهواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های ماهشهر و آبادان خواهیم بود.

مرکز بهداشت خوزستان از شهروندان ساکن در شهر‌های ساحلی استان خواست با توجه به تغییرات جوی، افزایش آلودگی، غلظت آلاینده‌های جوی و شیوع ویروس کرونا کمتر از منازل خود خارج شوند.

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند و طبق اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا طی دو هفته آینده محدودیت‌ها و ممنوعیت تردد، کاهش ساعات اداری و تعطیلی برخی مشاغل در شهر‌های ساحلی خوزستان اعمال می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار