۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند

بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند
نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ایجاد مسیر ترانزیتی و پل ارتباطی بین بنادر شمال و جنوب ایران را مهم‌ترین عامل توسعه صادرات به اوراسیا برشمرد.
کد خبر: ۸۸۳۲۰
به گزارش مانا، سید مصطفی موسوی با اشاره به شرایط سخت صادرات کشور به جهت تحریم و شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: خوشبختانه تصمیمات جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت فضای روانی مثبتی را در بین فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: توصیه می کنم، سیاست های اتخاذ شده به گونه ای پیگیری شود که شرایط در حوزه جذب کالا برای بنادر تسهیل شود  و با در نظر گرفتن راهکارهای لازم به منظور کاهش هزینه ها برای بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی، نقش بنادر در راستای توسعه صادرات پررنگ تر و رقابتی تر شود.
نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه  تعرفه ها و هزینه خدمات از  مهمترین عوامل توسعه صادرات است، بیان کرد: جهش صادراتی از بنادر صرفا با فراهم کردن شرایط در بخش های مختلف وارداتی و صادراتی محقق می‌شود.
موسوی با اشاره به اینکه پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات کشور به نقاط مختلف دنیا دارند، عنوان کرد: ضرورت دارد، تعرفه های خاص از جمله تعرفه های ترجیحی و پیمان‌های دو یا چندجانبه مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت های سایر کشورها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند، گفت: ایجاد پل ارتباطی بین بنادر شمال-جنوب کشور و تعریف مسیر ترانزیتی به طور حتم توسعه صادرات به اوراسیا را رقم خواهد زد.
نائب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ادامه داد: مسیر ترانزیتی اوراسیا حداقل زمان را برای حمل کالا به همراه خواهد داشت و در نهایت نیز موجب کاهش هزینه برای صادرکنندگان می شود، مسأله‌ای که برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار