۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد یورویی اتحادیۀ اروپا برای انرژی‌های دریایی

اتحادیۀ اروپا با انتشار یک استراتژی در نظر دارد ۸۰۰ میلیارد یورو در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۸۸۳۱۳
سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد یورویی اتحادیۀ اروپا برای انرژی‌های دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با انجام این سرمایه‌گذاری انرژی بادی دریایی در کشور‌های اتحادیۀ اروپا از ۱۲ گیگا‌وات فعلی به ۶۰ گیگاوات در سال ۲۰۳۰ و ۳۰۰ گیگا‌وات تا سال ۲۰۵۰ افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش "Frans Timmermans" معاون اجرایی اتحادیه اروپا در بخش  انرژی‌های سبز با اشاره به اینکه باید همۀ کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر دریایی پیش قدم شوند یاد‌آور شد: هدف ما این است که شرایط را به گونه‌ای جلو ببریم تا زمینه رشد انرژی پاک، پایدار و قابل رقابت فراهم شود.

وی گفت: اروپا یک منبع اصلی برای انرژی‌های تجدید پذیر دریایی به شمار می‌رود و می‌تواند نیروگاه‌های بادی و خورشیدی را در اکثر کشور‌ها توسعه دهد.

از سوی دیگر" Kadri Simson" کمیسیونر انرژی اتحادیۀ اروپا طی سخنانی گفت: خو‌شبختانه استخراج انرژی‌های تجدید پذیر تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار ندارد به همین جهت اهداف انرژی اتخاذ شده در این زمینه باید با همکاری دولت‌ها پیگیری شود.

"Virginijus Sinkevi" کمیسیونر محیط زیست اقیانوس و شیلات اتحادیۀ اروپا نیز طی سخنانی گفت: پرورش آبزیان با توجه به تنوع زیستی که دارد پیامد‌های اقتصادی بسیار مهمی را به ارمغان می‌آورد.  زیرا جهانِ پیشِ رو چاره‌ای جز تن دادن به استفاده از انرژی‌های  نو و حذف سوخت‌های فسیلی ندارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم گرایش به سمت انرژی‌های تجدید پذیر دریایی در آسیا و آمریکا نیز جدی گرفته شود تا شرایط برای استفاده از انرژی‌های سبز روز به روز آماده‌تر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار