۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ساحل‌ سازی خرمشهر

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ساحل سازی خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۳۱۰
اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه ساحل‌ سازی خرمشهر
سید لفته احمد نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با پیگیری‌های انجام شده، این اعتبار برای شهرداری خرمشهر به منظور تکمیل پروژه ساحل سازی دو سوی رودخانه کارون در خرمشهر که چند سالی بود به علت نبود اعتبار راکد مانده بود اختصاص یافته است.

وی گفت: با تخصیص این اعتبار به‌زودی کار تکمیل پروژه ساحل سازی خرمشهر آغاز می‌شود.

وی ساحل سازی دوسوی کارون را از مطالبات مردم خرمشهر بیان کرد و افزود: با تکمیل پروژه ساحل سازی خرمشهر، زمینه برای رونق قایقرانی و جذب گردش فراهم می‌شود ضمن آنکه به زیبایی شهر بندری خرمشهر کمک خواهد کرد.

احمد نژاد در ادامه افزود: پروژه ساحل سازی خرمشهر از ابتدای دهه ۹۰ شروع شد، ولی به علت عدم تخصیص اعتبار، این پروژه نیمه تمام ماند.

نماینده خرمشهر افزود: با تکمیل پروژه ساحل سازی، زمینه برای لنگر انداختن شناور‌های صیادی و تجاری در رودخانه کارون فراهم می‌شود که این خود در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه موثر خواهد بود.

وی ادامه لایروبی کارون در خرمشهر را نیز در رونق کشتیرانی در کارون مؤثر خواند و از سازمان آب و برق خوزستان و سازمان بنادر و دریانوردی خواست تکمیل پروژه لایروبی کارون را در اولویت قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از سهم ۷۰ میلیارد ریال سهم آلایندگی خرمشهر خبر داد و افزود: این اعتبار باید از سوی وزارت نفت به شهرداری خرمشهر پرداخت شود.

شبه جزیره استراتژیک خرمشهر از سه طرف به رودخانه کارون و اروندرود محدود می‌شود.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار