۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

راه‌های کاهش ابتلای دریانوردان به کووید ۱۹

فضای محدود شناور‌ها به ویژه شناور‌های کوچک باری، مسافری، ماهیگیری و حتی نظامی در سراسر جهان همچنین محل اسکان دریانوردان و کارکنان بنادر از یک سو و رعایت نکردن برخی پروتکل‌ها‌ی بهداشتی، اهمال کاری و کم بها دادن به ویروس مهلک می‌تواند به ابتلای هرچه بیشتر دریانوردان به ویروس کرونا منجر شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۴

راه‌های کاهش ابتلای دریانوردان به کووید ۱۹

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس یک تحقیق و پژوهش انجام شده توسط یک سازمان غیر‌انتفاعی جهانی به نام CNA رعایت برخی از مسائل توسط مدیران و مسئولان خطوط کشتیرانی و بندری، فرماندهان شناور‌های کوچک همچنین دولت‌ها می‌تواند به جلوگیری هرچه بیشتر ابتلای دریانوردان به کرونا کمک کند.

در این تحقیق آمده است فضای محدود و تعامل خدمه با اعضای غیر‌خدمه و تماس بین فردی در بنادر به ویژه در کشتی‌های مسافری و ماهیگیری از یک سو و کمبود مراقبت‌های پزشکی از سوی دیگر می‌تواند به گسترش ویروس در بین خدمه کمک کند.

برای نمونه فعالیت‌های مربوط به جابه‌جایی کالا از کشتی به دستگاه‌های تریلر و عدم رعایت  موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی باعث شده که اخیراً  تست کرونای ۹۲ نفر از کارکنان  تخلیه و بارگیری در آمریکا  مثبت اعلام شود.

از سوی دیگر تراکم کارکنان مراکز سوخت‌گیری کشتی‌ها در صورت عدم  رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی می‌تواند به عنوان عاملی اساسی در ابتلای پرسنل محسوب شود.

در این راستا  هم اکنون در بسیاری از  مناطق ساحلی آمریکا، انگلیس، کره جنوبی، ژاپن، یونان، ایتالیا، نروژ و سنگاپور و... نسبت به حداقل رساندن کارکنان مراکز سوخت‌گیری اقدامات لازم را به عمل آورده‌اند.

در ادامه این تحقیق اشاره شده است شناور‌های نظامی و تحقیقاتی با فضای محدودی که دارند می‌توانند زمینه ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر کنند.

برای مثال علی‌رغم غربالگری خدمه و محدود کردن تماس خدمه در ناوگان نیروی دریایی آمریکا ابتلای خدمه به ویروس کرونا  در بسیاری از مواقع مثبت اعلام شده است.

از سوی دیگر راه اندازی تور‌های مسافرتی با کشتی‌های کروز یکی از مناسب‌ترین شرایط را برای ابتلا خدمه و مسافران به این ویروس بیشتر می‌کند.

برای مثال چندی پیش کشتی کروز seadreamcaribbean که اولین سفر خود را آغاز کرد مجبور شد مسافرانش را به علت کووید ۱۹ در باربادوس پیاده و سفر خود را لغو کند.

در این ارتباط توصیه می‌شود که کشور‌ها تا اطلاع ثانوی حداقل از اعزام کشتی‌های کروز به آب‌های بین‌المللی خودداری کنند.

در ادامه این گزارش تحقیقی از IMO و اعضای این سازمان و اتحادیه‌های دریانوردی خواسته شده است همکاری‌های لازم را با دولت‌های ساحلی به عمل آورند تا از برخی سخت‌گیری‌ها برای جابه‌جایی خدمه خودداری ورزند و همچنین پرتال‌هایی را برای کمک به بهداشت عمومی دریانوردان و مردم راه‌اندازی کنند.

در پایان این گزارش آمده است متاسفانه در برخی از بنادر کادر درمانی و تیم  مراقبت‌های پزشکی و حتی آمبولانس به اندازه کافی وجود ندارد به همین مقامات محلی باید نسبت به افزایش تیم پزشکی در بنادر و در صورت لزوم اعزام آن‌ها به کشتی‌ها همکاری لازم را به عمل آورند، زیرا بنادر می‌توانند درصورت عدم رعایت مسائل ایمنی به دروازه ورود ویروس کرونا تبدبل شوند.

ضمن اینکه توصیه می‌شود در حرکت شناور‌های کوچک به منظور جابه‌جایی کالا یا مسافر از حداقل خدمه استفاده شود و پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت شود. در غیر این صورت جریمه‌های بازدارنده اعمال شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار