۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

ضرورت دستیابی به راهکار‌های اجرایی کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از کشتی‌ها

ضرورت دستیابی به راهکار‌های اجرایی کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از کشتی‌ها
سازمان جهانی دریانوردی، با ایجاد کارگروه بین المللی تحقیق و توسعه همراه با یک صندوق مالی تکمیلی در مورد سوخت‌های پاک و فنّاوری‌های بدون کربن بحث و تبادل نظر کنند.
کد خبر: ۸۸۲۸۵

به گزارش مانا، هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و بیش از ۱۷۰ کشور عضو سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) و همچنین با مشارکت ۳۰ آژانس تخصصی دولتی و غیردولتی ، از ۲۶ آبان ماه به صورت مجازی آغاز به کار کرده است .

در هفتاد و دومین اجلاس بین المللی کمیته حفظ محیط زیست دریایی ، ۱۰ دستور کار در زمینه اصلاحات الزام‌آور به کنوانسیون‌ها ؛ کاهش آلودگی هوا ناشی از کشتی‌ها و کارایی انرژی کشتی‌ها ؛ کاهش گازهای گلخانه‌ای و مدیریت آب توازن کشتی‌ها ، بحث و بررسی می شود .

کی تاک لیم ؛ دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در مراسم افتتاحیه این اجلاس ، با اشاره به اهمیت و لزوم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دریا ، بر تلاش برای دستیابی به راهکارهایی جهت اجرای هرچه سریع‌تر اهداف استراتژیک اولیه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت کشتیرانی مصوب ۲۰۱۸ تاکید کرد .

وی پیشنهاد کرد : اعضای سازمان جهانی دریانوردی ، با ایجاد کارگروه بین المللی تحقیق و توسعه همراه با یک صندوق مالی تکمیلی در مورد سوخت های پاک و فناوری های بدون کربن بحث و تبادل نظر کنند .

بر اساس این گزارش ، در روز اول اجلاس هفتاد و پنجم کمیته حفظ محیط زیست دریایی ، موضوعات مربوط به اصلاحیه کنوانسیون‌های مارپول و مدیریت آب توازن بررسی شد . در روز دوم نیز مسائل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گزارش ششمین کارگروه بینابینی تخصصی کاهش گازهای گلخانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت .

در این اجلاس همچنین به منظور ارائه مواضع ایران در خصوص ضرورت حفاظت از محیط زیست دریایی ، نمایندگانی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش و سازمان محیط زیست نیز حضور دارند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار