۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
با حضور وزیر راه و شهر‌سازی انجام شد:

افتتاح دو خط منظم کانتینری از بندر انزلی و آستارا به آکتائو قزاقستان

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از افتتاح دو خط منظم کانتینری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۷۳

افتتاح دو خط منظم کانتینری از بندر انزلی وآستارا به آکتائو قزاقستان

افتتاح دو خط منظم کانتینری از بندر انزلی وآستارا به آکتائو قزاقستان

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: کشتیرانی دریای خزر طی ماه‌های اخیر در راستای توسعه حمل و نقل کانتینری در قالب خطوط منظم هفتگی اقداماتی را صورت داده است.
وی افزود: برنامه تردد این خطوط هفتگی هم اکنون به صورت منظم در اختیار اتاق بازرگانی، صاحبان کالا و تمامی بنادر شمالی کشور قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با افتتاح این خطوط شناور‌های کشتیرانی دریای خزر بار کانتینری خود را طی سرویس مستقیم از بندر انزلی به بندر آکتائو قزاقستان و بالعکس حمل می‌کنند، تصریح کرد: سرویس دوم از بندر انزلی حرکت می‌کند به بندر آستارا می‌رود و سپس به مقصد نهایی خود در آکتائو قزاقستان گسیل می‌شود که این خط نیز به صورت رفت و برگشت است.
وی یادآور شد: این دو خط منظم ظرفیت جابه‌جایی دو هزار TEU کانتینر در ماه را دارند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با تاکید بر اینکه در حال توسعه حمل و نقل کانتینری در کشتیرانی دریای خزر هستیم، اظهار کرد: در این راستا طی هفته اول آذرماه سال جاری خط منظم کانتینری از بندر آستارا به آستاراخان روسیه را افتتاح و راه‌اندازی خواهیم کرد.
ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر دو برابر می‌شود
وی در رابطه با هدف از راه‌اندازی این خطوط منظم کانتینری گفت: هدف راهبردی ما این است که ضمن توسعه فعالیت‌های کشتیرانی دریای خزر، به نقش موثر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه صادرات و بازگرداندن سهم از دست رفته کشور از ترانزیت کالا به کشور‌های حوزه CIS کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم طی پنج سال آینده ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر را از ۹۵ هزار تن فعلی به ۱۹۰ هزار تن یا به عبارتی تا دو برابر افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: به همین منظور نوسازی ناوگان یکی از اهداف راهبردی کشتیرانی دریای خزر است.
وی افزود: در این رابطه در همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت صمت، ترجیح ما این است که از توانمندی‌های داخلی بهره ببریم، اما در صورتی که امکان آن فراهم نشود خرید شناور از مبادی دیگر را در دستور کار قرار می‌دهیم.
شایان ذکر است، روز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه جاری، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران شهرستان بندر انزلی، خطوط منظم کانتینری کشتیرانی دریای خزر به بندر آکتائو قزاقستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار