۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

آلودگی نفتی ساحل مقسا در جاسک جمع‌آوری شد

آلودگی نفتی ساحل مقسا در جاسک جمع‌آوری شد
آلودگی نفتی ساحل مقسا در جاسک با دستور فرماندار و با تکنیک‌های ویژه‌ای جمع‌آوری و نمونه برداری برای بررسی بیشتر جهت مشخص شدن دلیل این آلودگی نیز انجام شد.
کد خبر: ۸۸۲۷۱

به گزارش مانا، محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک ، در مورد وجود برخی گلوله‌های نفتی در  ساحل مقسا در مرکز شهر جاسک گفت: در خصوص رویت برخی آلودگی‌های نفتی در ساحل جاسک توسط برخی اهالی و  همیاران محلی  محیط زیست و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها، بلافاصله کارشناسان محیط زیست اقدام به پایش و بررسی ساحل منطقه کردند.

وی افزود: در این بازدیدها مشخص شد در ساحل محله مقسا شهر جاسک به صورت متمرکز و اطراف ساحل مذکور به طور پراکنده گلوله‌های نفتی موسوم به تاربال مشاهده می‌شود.

فرماندار جاسک بیان داشت: این تاربال‌ها طبق بررسی که توسط کارشناسان تخصصی محیط زیست صورت گرفت نتیجه وقوع آلودگی نفتی در دریا است که اکوسیستم دریا چندین روز بعد از وقوع آلودگی،  آنها را به صورت گلوله‌های قیر مانند از خود دفع می‌کند.

رادمهر تشریح کرد: گلوله های نفتی مذکور با همکاری محیط زیست و اداره بندر و دریانوردی شهرستان جمع‌آوری و ساحل پاکسازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آب‌های شهرستان، محل تردد نفتکش‌های کشورهای مختلف می‌باشد، احتمال تخلیه مواد نفتی توسط شناورها در آبهای دور از ساحل وجود دارد که نمونه برداری‌های لازم توسط محیط زیست جهت بررسی بیشتر انجام شده است./ فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار