۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

انجام مسافرت‌های دریایی با انجام تست کرونا

انجام مسافرت‌های دریایی با انجام تست کرونا
در حالی که وزارت بهداشت دستور داده ۲۸ آبان ماه از ورود بیماران کرونایی به شهر‌های دیگر جلوگیری شود، اما زیرساخت‌ها آماده نیست.
کد خبر: ۸۸۲۶۹

به گزارش مانا، محدودیت های تعطیلی دو هفته ای این روزها تبدیل به تیتر اکثر خبرگزاری ها شده است و از طرف دیگر با افزایش و شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا بسیاری از محدودیت های جدید تردد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شد.

به طوری که مقرر شد از ۲۸ آبان ماه با راه اندازی یک سامانه که در آن لیست اسامی بیمارانی که تست کرونا و pcr آنها مثبت شده در اختیار بخش حمل و نقل عمومی قرار گیرد و از این طریق مانع ورود مسافران کرونایی تا ۱۴ روز شوند.  این افراد حق استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی را ندارند.

هم اکنون بخش حمل و نقل هوایی و همچنین بخش حمل و نقل دریایی تا حدودی به این سامانه متصل شده‌اند اما هنوز بخش  حمل و نقل زمینی برای اجرای این طرح با اختلالات جدی جهت اتصال به سامانه مواجه است.

به طور مثال در بخش حمل ونقل جاده ای و مسافری هنوز بسیاری از شرکت ها برای صدور بلیت به هیچ عنوان کد ملی دریافت نمی کنند و از طرف دیگر تعداد زیادی از مسافران در بخش اتوبوسرانی در بین راه سوار این وسایل حمل و نقلی می شوند و هیچ شماره ملی از آن ها ثبت نخواهد شد.

بنابراین در بخش حمل ونقل عمومی به ویژه بخش جاده ای جای خالی نظارت بیشتر در این ایام به شدت دیده می شود.

به‌روز رسانی سامانه در بخش دریایی باید انجام شود

در بخش دریایی هم در برخی از بنادر به دلیل وجود مشکل دسترسی به اینترنت و استفاده بسیار زیاد بومی های منطقه از شناورهای مسافری استفاده از این سامانه کمی مشکل ساز شده است.

عباس نژاد مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر جلوگیری از ورود بیماران کرونایی در تمامی بخش های حمل ونقلی از جمله حوزه دریایی و بندری ضروری است، گفت: این بخشنامه برای تمامی بخش های دریایی از جمله تمامی بنادر دریایی کشور ضروری است و ما از ۲۸ آبان ماه برای صدور بلیت براساس کد ملی اقدام می کنیم.

او ادامه داد: بر اساس این بخشنامه کسانی که در واقع تست کرونا آنها مثبت شده باشد حق ورود به شناور را ندارند و طبق این دستور العمل مسافران پس از ۱۴ روز و دریافت تست منفی می توانند از ناوگان حمل ونقلی استفاده کنند.

او با بیان اینکه برخی از بنادر مسافری برای استفاده از این سامانه باید به روز رسانی شوند گفت: برخی از بنادر به دلیل عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت و به روز رسانی سامانه با مشکل مواجه هستند که سعی می کنیم در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنیم.

این مقام مسئول در سازمان بنادر با اشاره به اقدامات سازمان بنادر در واکنش به کاهش سفر‌ها هم گفت: ما در بخش مسافر دریایی دو دسته متقاضی داریم. یک دسته بومیان منطقه هستند که به دلیل شرایط کاری شان و خدماتی که از سرزمین اصلی می‌گیرند رفت و آمد‌هایی را انجام می‌دهند و البته یک بخشی هم گردشگران هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  در پایان هم یادآور شد: برای افراد بومی هم به دلیل اینکه تعداد سفرشان زیاد است، سازوکاری را تنظیم می‌کنیم تا با همکاری اداره کل بهداشت و درمان استان‌ها، مشکلی برای خدمات‌رسانی به آنان ایجاد نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار