۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

ظرفیت بنادر تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقا می‌یابد

ظرفیت بنادر تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقا می‌یابد
بر اساس اهداف کمی تعیین شده، ظرفیت بنادر تجاری که در حال حاضر ۲۴۶ میلیون تن است تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می‌کند و همچنین این ظرفیت تا سال آینده  به ۲۸۵ میلیون تن خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۲۶۷
به گزارش مانا، محمد راستاد در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای بندر انزلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، خاطر نشان کرد: بنادر بازرگانی ایران به لحاظ جغرافیایی در شرایط مطلوبی قرار دارند و می‌توانند سهم بسیار خوبی از ترانزیت منطقه ای را به خود اختصاص دهند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه بنادر تجاری در سواحل شمال؛ ۳۰ میلیون تن است، گفت: با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بندر انزلی، قابلیت‌های جدیدی به زیرساخت‌های این بندر اضافه شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با ایجاد قابلیت‌های جدید و ارتقای توانمندی‌های بنادر؛ انتطار داریم استفاده از مزیت‌های حمل و نقل دریایی افزایش پیدا کند و سهم ایران از ترانزیت منطقه‌ای بیشتر شود.
وی با اشاره به احداث فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، عنوان کرد: با اجرا و تکمیل این پروژه، ظرفیت کانتینری مهم‌ترین پایانه بندری کشور به  هشت میلیون تن TEU افزایش خواهد یافت و تا پایان سال جاری، بخش بسیار مهمی از توسعه پایانه کانتینری که بالغ بر ۹۰۰ متر اسکله است و قابلیت پذیرش کشتی‌های لاینری تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را دارد به بهره‌برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بر اساس اهداف کمی تعیین شده، ظرفیت بنادر تجاری که در حال حاضر ۲۴۶ میلیون تن است تا پایان سال به ۲۶۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می‌کند و همچنین این ظرفیت تا سال آینده  به ۲۸۵ میلیون تن خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار