۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
برای نخستین بار انجام شد؛

آغاز فعالیت کشتی رو - رو کامیونی در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: فعالیت کشتی‌های رو – رو کامیونی جهت ترانزیت انواع کالا‌ها از بندر امیرآباد آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۴
آغاز فعالیت کشتی رو - رو کامیونی در بندر امیرآباد
 
به گزارش  مانا، محمدعلی‌سعیدی‌پور اظهار داشت: پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله در ترانزیت کالا با کشتی‌های رو – رو کامیونی از بنادر شمالی به کشور‌های حاشیه دریای خزر، فعالیت این نوع کشتی‌ها جهت ترانزیت کالاها؛ برای نخستین بار در بندرامیرآباد آغاز شد.
وی ادامه داد: کشتی رو – رو کامیونی قادر است ۳۰ دستگاه تریلی محتوی کالا را در خود جای دهد و در مسیر بندر امیرآباد به سایر بنادر دریای خزر، تردد کند.
سعیدی پور، مسیر ترانزیتی کالا توسط کشتی رو – رو کامیونی را از بنادر شمالی به بندر آکتائو کشور قزاقستان عنوان کرد و افزود: سه خط منظم ترانزیتی انواع کالا از این طریق به صورت ماهانه بین دو کشور ایران و قزاقستان راه‌اندازی می‌شود.  
وی یکی از مهم‌ترین ویژگی این نوع از حمل و نقل کالا‌ها را صرفه‌جویی در هزینه‌های جابجایی کالا‌های تجارتی از مبدأ تا مقصد و کنترل کامل بر تمام مسیر حمل برشمرد و خاطرنشان کرد: با فعال شدن این خط ترانزیتی و کاهش هزینه‌های تمام شده؛ صاحبان کالا بیش از پیش نسبت به ترانزیت کالا از این مسیر ترغیب خواهند شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندرامیرآباد با بهره‌گیری از شقوق مختلف حمل و نقل کالا؛ نقش بسزایی در صادرات، واردات و ترانزیت کشور دارد، تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از اسکله رو – رو ریلی و توسعه زیرساخت‌های ریلی و لجستیکی، شاهد رشد ترانزیت کالا از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه CIS، عراق و افغانستان باشیم.
گفتنی‌است کشتی‌های رو – رو کامیونی برای حمل خودرو و سایر محموله‌هایی که روی چرخ قرار دارند استفاده می‌شوند و پل‌های متحرک در آن امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری را به کشتی فراهم می‌سازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار