۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تعدیل محدودیت‌های تحریم با تکیه بر توان ناوگان دریایی کشور

تعدیل محدودیت‌های تحریم با تکیه بر توان ناوگان دریایی کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های مهم تبادلات بازرگانی با کشورهای آسیای میانه، ظرفیت بنادر تجاری در نوار شمالی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این سازمان؛ تمرکز ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات در بندر انزلی در دستور کار دارد.
کد خبر: ۸۸۲۵۹
به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه “همایش اتحادیه اقتصادی اوراسیا” در رشت، تاکید کرد: امروز ۱۱ پروژه توسعه‌ای در بندر انزلی به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از این پروژه‌ها، چهار پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است و مابقی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال، توسط سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری شده است.
راستاد خاطر نشان کرد: از نظر کیفیت و بهره‌برداری عملیات در حلقه بندری از لجستیک کشور، توانسته‌ایم شرایط خوب و ایده‌الی را از حیث زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات بندری در نوار ساحلی کشور ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت سالانه ۲۴۶ میلیون‌تنی بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: از طریق بنادر بازرگانی در شمال و جنوب ایران می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد توسعه مبادلات کالا؛ به‌ویژه ترانزیت با کشور‌های آسیای میانه باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی از سال ۹۷ تصریح کرد: این تحریم‌ها کاملاً مغایر با کنوانسیوان‌های بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی( آیمو) است و جمهوری اسلامی ایران همواره اعتراضاتش در مجامع بین‌المللی اعلام کرده است.
وی با اشاره به ظرفیت تجاری ایران و اینکه ناوگان دریایی کشور در زمره ۲۰ ناوگان برتر دنیا قلمداد می‌شود، عنوان کرد: با توجه به این توانمندی‌ها و البته قابلیت‌های بنادر تجاری از نظر پذیرش انواع کالاها و کشتی‌ها، موفق شده‌ایم این شرایط محدود کننده را تعدیل کنیم.
راستاد از رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور به رغم اعمال شدیدترین تحریم‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون با اجرای ۷۰۰ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری، خوشبختانه صادرات، واردات و ترانزیت از بنادر تداوم داشته است./ایلنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار