۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

کاهش ۴۳ درصدی صید در دریای مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: حال و شرایط شرکت‌های تعاونی پره و بهره‌برداران از دریای مازندران اصلاً خوب نیست و با توجه به کاهش صید معیشت بسیاری از افراد تحت الشعاع قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۲۴۶

کاهش ۴۳ درصدی صید در دریای مازندران

به گزارش مانا، حسین اسحاقی امروز درباره وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران اظهار کرد: میزان صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان ماه امسال به ۳۰۶ تن رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳درصد کاهش داشت.

وی افزود: ارزش اقتصادی ماهی‌های صید شده طی این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی پره در مازندران ۵.۸۸ تن بوده است، اضافه کرد: سرانه صید هر تعاونی پره در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲درصد کاهش داشته است.

این مسئول درباره وضعیت گونه صید شده ماهی‌ها طی این مدت، تصریح کرد: از میزان ماهی‌های صید شده ۵۵درصد از گونه کپور، ۳۶ درصد از گونه کفال و ۹درصد گونه ماهی سفید بوده است.

اسحاقی متوسط قیمت ماهی در بازار باتوجه به افزایش قیمت ادوات صیادی خوب ارزیابی کرد و افزود: میانگین قیمت ماهی در بازارهای مازندران حدود ۶۰هزار تومان است.

وی در ارتباط با دلیل کاهش صید در دریای مازندران، اظهار کرد: کاهش تکثیر ماهی‌های بومی خزر باتوجه زمان تخم‌ریزی و تکثیر، کاهش شب‌ها و روزهای دریانوردی نسبت به مدت مشابه سال قبل، تغییرات درجه آب و متلاطم و مواج نشده دریا می‌توان از مواردی باشد که باید به آن اشاره کرد و همچنین اینکه رودخانه‌های مدنظر و مهم شیلاتی شرایط و بستری خوبی برای تکثیر ماهی ندارند نیز می‌تواند از دلایل دیگر کاهش صید باشد که در کنار هم رقم خورده است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه  حال و شرایط شرکت‌های تعاونی پره و بهره‌برداران از دریای مازندران اصلا خوب نیست، خاطرنشان کرد: باتوجه به کاهش صید معیشت بسیاری از افراد تحت الشعاع قرار گرفته که امیدواریم با تحقق درخواست‌های جامعه صیادی بتوانیم بخشی از نیازمندی آنان را به منصه ظهور برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار