۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

رزم حسینی: ۲.۶ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام موجود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۲.۶ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام موجود و ۴۹۰ هزار تُن کالا در لنگرگاه در حال تخلیه است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۲۳۴
رزم حسینی: ۲.۶ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام موجود است
 
به گزارش خبرنگار مانا، علیرضا رزم حسینی در بازدید از مجتمع بندری امام در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه پیش از این حدود ۱۷۰ هزار تُن کالای اساسی از این بندر ترخیص شده بود افزود: در مجموع از بندر امام و بندرعباس ۸۰۰ هزار تُن کالای اساسی ترخیص شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر ترخیص فوری کالا‌های موجود در بنادر کشور، امروز از انبار‌های بندر امام بازدید داشتم. خوشبختانه کالا‌های موجود در بنادر زیاد است و باید هر چه سریع‌تر کار ترخیص آنها انجام می‌شد که با دستور رئیس جمهوری زمینه این کار فراهم شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به موجودی خوب بنادر و وضعیت ذخایر راهبردی کالا که در انبار‌ها داریم، از لحاظ کالای اساسی مشکلی نداریم، ولی باید عملیات ترخیص کالا را سرعت می‌دادیم تا کالا‌ها زودتر دست مردم و واحد‌های تولیدی برسد.

رزم حسینی ادامه داد: حدود چهار میلیون تُن کالا‌های کارخانجاتی در بنادر موجود است که اگر ترخیص شوند چرخۀ تولید بیشتر می‌چرخد و تولید کشور رونق بهتری می‌گیرد. به طور قطع برای کاهش قیمت در بازار باید فراوانی کالا داشته و عرضه را زیاد کنیم.

وی افزود: دولت برای تأمین نهاده‌های کشاورزی نزدیک به شش میلیارد دلار در سال اعتبار تخصیص داده که تاکنون انواع این نهاده‌ها با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد دلار وارد کشور شده و به تدریج در حال ورود به شبکه توزیع است. کار ما به عنوان وزارت صمت تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی است.

رزم حسینی در جریان بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی در بندر امام گفت: از همه ابزار‌ها و امکانات موجود برای ترخیص سریع کالا‌های اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده خواهد شد.

بیش از ۷۵ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی فله‌ای از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار