۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

نظارت آنلاین و ارتقای سیستم کارورزی مهم‌ترین نقاط قوت آموزش دریانوردی

نظارت آنلاین و ارتقای سیستم کارورزی مهم‌ترین نقاط قوت آموزش دریانوردی
معاون اداره‌کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابقای مجدد ایران به مدت ۵ سال در لیست سفید کنوانسیون استاندارد‌های آموزش دریانوردی، تأکید کرد: کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی در اجلاس یک‌صد و دوم خود، به صورت آنلاین، ممیزی انجام شده بر روی مراکز آموزش دریانوردی ایران را بدون حتی یک اشکال، تایید و تصویب کرد.
کد خبر: ۸۸۲۲۸
به گزارش مانا،  حسین یونسی با اشاره به اقتدار ایران در ممیزی بدون اشکال گروه ممیزان مورد تایید آیمو از مراکز و سیستم‌های آموزش دریانوردی ایران، اظهار داشت: گروه ممیزی آیمو در مدت دو ماه انجام بازرسی‌ها و ممیزی‌های صورت گرفته از مراکز آموزش دریانوردی در کشور، به تغییرات بنیادی و اصلاحات رو به رشد سیستم آموزش دریانوردی در ایران و اعلام آن به کمیته مرتبط در سازمان بین‌المللی دریانوردی تاکید کردند.
وی، نظارت آنلاین مراکز آموزشی را یکی از نقاط قوت سیستم آموزش دریانوردی در ایران برشمرد و گفت: پراکندگی ۶۰ مرکز آموزشی در تمامی کشور، نظارت حضوری را تقربیاً غیرممکن کرده است؛ بنابراین از مدت‌ها پیش از این مراکز خواستیم با نصب دوربین‌های مدار بسته، امکان نظارت و کنترل کیفیت کلاس‌ها و حضور و غیاب را فراهم کنند.
به گفته وی، ارتقای سیستم کارورزی و حذف سیستم ملوانی یکی دیگر از نقاط قوت مراکز آموزش دریانوردی در کشور است که از سال گذشته با همکاری کشتیرانی‌ها عملیاتی شده است و هم‌اکنون امکان کارورزی ۲۰۰ دانشجو بر روی کشتی‌ها فراهم شده است.
یونسی با بیان اینکه آموزش دریانوردی در کشورها با سایر آموزش ها متفاوت است، خاطر نشان کرد: آموزش دریانوردی در همه کشورها سیستم یکپارچه دارد و مطابق با کنوانسیون استانداردهای آموزش دریانوردی، گواهینامه‌ها و نگهبانی( STCW) است.
وی گفت: آموزش علوم دریایی و دریانوردی در ایران توسط بیش از ۶۰ مرکز آموزشی و چهار دانشگاه معتبر صورت می‌گیرد که همزمان توسط سازمان بنادر و وزارت علوم نظارت می‌شوند.
به گفته وی، ایران از همان ابتدای حضور و عضویت در کنوانسیون STCW در لیست سفید این کنانسیون بوده است گفت: طی چهار دوره گذشته(هر دوره پنج سال) ایران در لیست سفید این کنوانسیون بوده و در ممیزی اخیر نیز با بازنگری ۷۰ دستورالعمل و استانداردسازی آموزش دریانوردان کار بسیار سختی را به انجام رسانده است.
معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تصویب ممیزی مراکز آموزش دریانوردی در ایران توسط تیم ممیزان آیمو، بدون یک ایراد؛ نشان‌دهنده اقتدر ایران به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار