۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

اتصال ۶۰۰ تاسیسات بندری و ترمینال جهان از طریق بلاک‌چین

۶۰۰ تاسیسات بندری و ترمینال کانتینری در سراسر جهان با استفاده از سیستم بلاک‌چین به هم متصل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۲۷
اتصال ۶۰۰ تاسیسات بندری و ترمینال جهان از طریق بلاک‌چین
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Brian" مدیر ارشد اطلاعات ICTSI که اجرای این پروژه را بر عهده دارد در این زمینه گفت: پروژۀ داده‌های TradeLens که توسط مرسک اداره می‌شود در حال حاضر ۳۱ ترمینال کانتینری را که از طریق سیستم مستقل در فیلیپین را به هم متصل کرده که قرار است این تعداد به ۶۰۰ تاسیسات بندری و ترمینال کانتینری برسد.

وی گفت: در این پروژه علاوه بر مرسک IBM نیز همکاری می‌کند و از کاربران برجسته  آن می‌توان به CMA CGM، MSC، DP World، Yilport و Standard Chartered  اشاره کرد.

وی گفت: در این سیستم همه  فعالیت‌های مربوط به حمل بار در بنادر، ادارات  گمرکی و شرکت‌های حمل و نقل، بیمه و مدیریت اسناد و رد یابی از طریق سیستم دیجیتالی و به صورت آنلاین انجام می‌شود. در واقع  TradeLens یک بسته اَبَر رایانه‌ای کنترل شده و یک محیط امن را برای کاربران آماده می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که زمان حمل و نقل محموله آن‌ها را ردیابی کرده و برای تخلیۀ آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند که این  فرآیند ترخیص کالا را آسان می‌کند.

وی تاکید کرد: TradeLens فنّاوری کاهش زمان به شمار می‌رود که پردازش مدارک و انتشار سریع بارنامه‌ها، صدور گواهینامه‌های بهداشتی و سایر اسناد حمل کالا را سریع و آسان انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: با توسعه این سیستم تمامی فعالیت‌های مربوط به جابه‌جایی کالا از کشتی به هواپیما یا قطار و کامیون به طور خودکار و دیجیتالی امکان‌پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است شرکت ICTSI که مدیریت فعالیت‌های بلاک‌چینی را بر عهده دارد در سال ۱۹۸۷ در فیلیپین تاسیس شد و به مرور به یک اپراتور مبتکر و فعال  و پیشرو تبدیل شده است که در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ نفر نماینده این شرکت در کشور‌های جهان فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار