۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

امضای قرارداد ۱۰ ساله بین سنگاپور و قطر برای خرید گاز LNG

بر اساس امضای یک توافق ۱۰ ساله در راستای تبدبل بنادر سنگاپور به بندر سبز، قطر سالانه ۱.۸ میلیون تُن گاز LNG به این کشور تحویل می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۲۰۱
امضای قرارداد ۱۰ ساله بین سنگاپور و قطر برای خرید گاز LNG
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس امضای یک قرارداد که در محل نمایشگاه تجاری  بین دکتر "Abdulla Ahmad Al-Hussaini" رئیس بخش تجارت سنگاپور و  "Saad Sherida Al-Kaabi" وزیر انرژی قطر امضا شد به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای قطر گاز LNG مورد نیاز سنگاپور را به مدت ۱۰ سال تأمین خواهد کرد.

بر اساس این گزارش این قرارداد در راستای کربن زدایی، حفظ محیط زیست دریایی و دستیابی به استراتژی سوخت طبیعی پایدار به امضا رسید.

در این قرارداد طرفین بر استاندارد بودن گاز و عاری بودن از آلودگی تاکید کردند.

 در این راستا سنگاپور در جهت تشویق مالکان و اجاره‌کنندکان کشتی‌های اقیانوس‌پیما به استفاده از گاز LNG  معافیت‌های بندری در نظر گرفته است، به گونه‌ای که ۲۵ درصد از حقوق و عوارض بندری از این قبیل کشتی‌ها دریافت نمی‌شود.

گزارش منتشر شده از سوی منابع خبری حاکی است شرکت پاویلیون انرژی از سال ۲۰۱۸ احداث بزرگترین منابع ذخیره گاز LNG در جزیرۀ جورونگ سنگاپور را به عهده دارد. این شرکت قصد دارد ظرفیت هر منبع ذخیره را به ۱۸۰ متر مکعب گاز برساند.

به گفتۀ کارشناسان سنگاپور قصد دارد به هاب بزرگ منطقه‌ای گاز LNG تبدیل شود.

"Frederic H. Barnaud" مدیر این شرکت دولتی با اشاره به اینکه سنگاپور با اقدامات جسورانه‌ای که د‌ر پیش گرفته درصدد توسعه زیر‌ساخت‌های مربوط به انرژی‌های نوین و حذف کامل سوخت‌های فسیلی حرکت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد با قرارداد جدیدی که این کشور با قطر منعقد کرده است خود را برای تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ گاز LNG آماده کند.

به گونه‌ای که علاوه بر سوخت کشتی‌های عبوری نسبت به صادرات مجدد آن نیز اقدام کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار