۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

هشدار دانشگاه جهانی دریانوردی نسبت به کاهش نظارت بر صنعت کشتیرانی

گزارش جدید دانشگاه جهانی دریانوردی WMU نشان می‌دهد اگرچه بروز و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا شیوه‌های کنترل از راه دور تقویت شود اما فقدان نظارت بر فعالیت های دریانوردان و صنعت کشتیرانی ضمن اینکه باعث خستگی و کاهش انگیزه آنان شده ،مشکلات مضاعفی را بر آنان تحمیل می‌کند‌.
کد خبر: ۸۸۱۹۲
هشدار دانشگاه جهانی دریانوردی نسبت به کاهش نظارت بر صنعت کشتیرانی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش تحقیقی که به سرپرستی پنج نفر از اساتید خبره این دانشگاه توسط دانشجویان به انجام رسیده است، نشان می‌دهد که دریانوردان در دوران بحران کرونا با مشکلات عدیده نظارت بر فعالیت آنان و صنعت کشتیرانی مواجه هستند.

در این گزارش آمده است عدم امنیت شغلی، اختلال در برنامه‌های رفاهی، کاهش ساعات استراحت، پرداخت نشدن به موقع  حقوق و دستمزد، اقامت طولانی در کشتی، کمرنگ شدن آموزش دریایی آنلاین از سوی برخی صاحبان کشتی‌ها، بی‌توجهی در برخی موارد به  STCW  و... باعث پایین آمدن انگیزه در دریانوردان شده است.

در ادامه گزارش نیز قید شده در یک نگاه کلی کاهش نظارت فیزیکی در بنادر و کشتی‌ها و واگذاری بسیاری از فعالیت‌های نظارتی به کنترل از راه دور نتیجه دلخواه را در بر ندارد. ضمن اینکه  گروه تحقیقی مخالفتی با کنترل از راه دور ندارد البته به شرطی که با نظارت کافی همراه باشد.

"Dr. Cleopatra Doumbia-Henry" رئیس دانشگاه  WMU در زمینه کار‌های تحقیقی انجام شده معتقد است متاسفانه بحران کرونا باعث شده که نظارت بر فعالیت‌های کشتی‌ها و دریانوردان کاهش یابد و صاحبان کشتی وظایف خود را به شکل مطلوب  انجام ندهند به همین جهت در این مدت اثر‌بخشی کُدایمنی بین‌المللی ISM پایین آمده است.

به تعبیر دیگر می‌توان گفت که در بسیاری بنادر قوانین و مقررات تعدیل یافته است که همین کار در  دراز مدت به صنعت حمل ونقل دریایی آسیب می‌زند.

وی در ادامه می‌گوید دریانوردان حق دارند از حمایت‌های درج شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی کار دریایی و کنوانسیون IMC STCW به نحو احسن برخور‌دار باشند که متاسفانه در این گزارش ملاحظه می‌شود اثرات آن نادیده گرفته شده است که این کار مسلماً افزایش خطرات ناشی از حوادث دریایی را در پی خواهد داشت  و این زنگ خطری برای صنعت کشتیرانی به حساب می‌آید.
وی در پایان خواستار تقویت ابعاد فیزیکی نظارت در کنار نظارت آنلاین شد.

شایان ذکر است این گزارش به سرپرستی Dr. Raphael Baumler, Yvette deKlerk, Dr. Michael Ekow Manuel and Dr. Laura Carballo Piñeiro صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار