۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

هلند ۴۰ کشتی سبز دوگانه سوز می‌سازد

هلند ۴۰ کشتی سبز دوگانه سوز با هدف حذف سوخت‌های فسیلی با استفاده از گاز LNG و متانول می‌سازد.
کد خبر: ۸۸۱۸۵
هلند ۴۰ کشتی سبز دوگانه سوز می‌سازد
 
به گزارش گروه بین الملل مانا بر این اساس قراردادی بین شرکت Concordia Damen هلند و J.P. Morgan Asset Management به منظور ساخت ۴۰ فروند شناور دو‌گانه سوز امضا شد.

این کشتی‌ها که از گاز مایع LNG و سوخت متانول تغذیه می‌شوند مواد معدنی، محصولات شیمیایی و روان کننده‌ها را حمل خواهند کرد.

شرکت Concordia Damen هلند بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام داده، اولین کشتی را در نوامبر سال ۲۰۲۱ تحویل داده و بقیه کشتی‌ها را تا دسامبر ۲۰۲۴ به طور کامل تحویل خواهد داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده این کشتی‌ها با نام پارسیفال، ۱۱۰ متر طول و حدود ۱۱ متر عرض خواهند داشت و از دو نوع سوخت طبیعی استفاده خواهند کرد.

قرار است این کشتی‌ها پس از ساخت به شرکت Shell اجاره داده شوند.

"Chris Kornet" مدیر‌عامل Concordia Damen در مورد ساخت این شناور‌ها گفت: با امضای قرارداد مشتاقانه منتظر شروع این حرکتی هستیم که نمونۀ آزمایشی آن‌ها تست شده و پاسخ مثبت را دریافت کرده‌ایم. این حرکت نوینی در ساخت کشتی‌های سبز به شمار می‌رود که معتقدیم جهان از آن استقبال خواهد کرد.

"Andy Dacy" رئیس حمل و نقل جهانی در J.P. Morgan Asset Management نیز گفت: از این ابتکار نوآورانه و پایدار خوشحال هستیم و معتقدیم جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که به سمت استفاده از سوخت‌های سازگار با محیط زیست می‌رویم.

"Martin van Veen" مدیر بازرگانی شرکت Shell درباره انتخاب شرکت Concordia Damen گفت: اطمینان داریم که این شرکت توانایی ساخت و تحویل چنین کشتی‌هایی را دارد و ما قصد داریم از آن‌ها در مناطق هلند، بلژیک و آلمان استفاده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار