۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی:

بیش از ۱۱ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در هفت ماه امسال ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۲
بیش از ۱۱ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد
 
امیر‌عباس حمیدی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تاکید بر توجه به صادرات محصولات پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز کشور، محصولات متعددی است که  تولید و صادر می‌شود.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه صادرات محصولات از منطقه پارس جنوبی با وجود تحریم‌ها ادامه دارد خاطرنشان کرد: در هفت ماه امسال افزون بر ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار تن انواع محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.

وی، با بیان اینکه در این مدت هفت هزار و ۳۵۲ تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است گفت: این محصول به ارزش ۳.۹ میلیون دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شد.

حمیدی محصولات صادراتی را شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و بیان کرد: این محصولات به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به کاهش ۵۱ درصدی واردات از طریق این گمرک خاطرنشان کرد: هفت ماه امسال ۴۷ هزار ۲۳۸ تن انواع محصولات مورد نیاز از کشور‌های مختلف وارد و از طریق این گمرک ترخیص شده است.

وی ارزش این کالا‌های وارداتی را ۵۶۳ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: در این مدت ۴۲ هزار تن کالا‌های پروژه‌ای به ارزش بیش از ۵۲۸ میلیون دلار وارد گمرک پارس جنوبی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار