۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

صادرات ۳۱ کانتینر از بندر آستارا به بندر آکتائو قزاقستان

پس از راه اندازی خط جدید صادرات کانتینر در شمال کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به کشور‌های حوزه دریای خزر، از اول آبان ماه تاکنون ۳۱ تی. ای. یو کانتینر از این بندر به بندر آکتائو قزاقستان صادر شد.
کد خبر: ۸۸۱۸۱

صادرات ۳۱ کانتینر از بندر آستارا به بندر آکتائو قزاقستان

به گزارش مانا، علیرضا چشم جهان، مدیر اجرایی شرکت خدمات بندری و دریایی سرمایه گذار در بندر آستارا عصر دیروز در حاشیه عملیات بارگیری کانتینرهای یخچالی صادراتی از بندر آستارا به بندر آکتائو قزاقستان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجتمع بندری آستارا از اول آبان ماه سالجاری به شبکه حمل و نقل دریایی کانتینرهای یخچالی به کشورهای حوزه دریای خزر پیوسته است.

وی با بیان اینکه با تحقق این هدف مهم، به طور یقین شاهد توسعه صادرات کانتینری از این بندر به اقصی نقاط جهان خواهیم بود، ادامه داد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، بار دیگر شاهد صادرات انواع کالاهای یخچالی و عادی از استان‌های مختلف با ۲۷ تی.ای.یو به مقصد کشور قزاقستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت کاوه مجری و سرمایه گذار ساخت، توسعه و بهره بردار بندر آستارا است، افزود: در همین مدت کوتاه در مجموع ۳۱ کانتینر به وزن ۳۵۰ تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با دو فروند کشتی به مقصد بندر آکتائو قزاقستان بارگیری و سپس صادر شده است.

وی افزود: تردد کشتی های این سرویس لاینر منظم حمل کانتینر بین بندر آستارا و آکتائو هر دو هفته یک بار انجام خواهد شد.

چشم جهان با اشاره به همکاری بخش خصوصی و کشتیرانی دریای خزر که در سایه حمایت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اعضای اتاق های بازرگانی مختلف به ویژه استان های گیلان، آذربایجان غربی و شرقی محقق می شود، خاطرنشان کرد: طرح فوق با هدف تشکیل دپو برای تأمین کانتینرهای عادی و یخچالی مورد نیاز برای صاحبان کالا در مجتمع بندری آستارا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح واگذاری کانتینرها برای انجام امور صادراتی و ترانزیتی به متقاضیان در حال تدوین است، اضافه کرد: در ماه های آینده شاهد رونق بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه محصولاتی که توسط این کانتینرها حمل می ‌شود شامل میوه، گل و گیاه است، تصریح کرد: این سفارش ها بار مورد نیاز کشورهای CIS نظیر روسیه و قزاقستان است که در درجه حرارت ۲- تا ۱۳+ درجه سانتی گراد نگهداری می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه و سایر ویژگی ها را مهمترین مزایای حمل کانتینری است که عاملی در جلب رضایت صاحبان کالا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار