۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

افزایش ظرفیت ترانزیت غلات از کشور‌های حوزه CIS به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز عملیات اجرایی پروژه سیلوی غلات ۱۰۰هزارتنی بندر شهیدبهشتی چابهار، ظرفیت ترانزیت غلات از کشور‌های حوزه CIS به بندر چابهار افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۷۴
افزایش ظرفیت ترانزیت غلات از کشور‌های حوزه CIS به بندر چابهار
 
به گزارش مانا، بهروز آقایی درباره افزایش ظرفیت ترانزیت غلات در بندر چابهار، تصریح کرد: پروژه سیلوی غلات بندر شهید بهشتی چابهار، در زمینی به ‌مساحت ۳,۵ هکتار و با هدف نگهداری ۱۰۰هزار تن غلات با ایجاد فرصت اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر احداث می‌شود.
وی میزان اعتبار برآوردشده برای احداث پروژه سیلوی غلات را ۲۰ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش ظرفیت ترانزیتی غلات از کشورهای حوزه CIS، ظرفیت پذیرش، نگهداری و انبارش کالاهای فله و اساسی و ظرفیت پهلودهی و پذیرش کشتی‌ها در راستای تخصیص و انتقال بخشی از کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار؛ از اهداف اجرای این پروژه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به واردات بخشی از کالای اساسی مورد نیاز کشور و ترانزیت گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار و افزایش صادرات و واردات غلات در این بندر استراتژیک؛ احداث چنین پروژه‌هایی ضرورت دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار