۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

بیانیه IMO و سازمان جهانی گردشگری پبرامون راه اندازی تورهای دریایی

سازمان بین‌المللی دریانوردی و سازمان جهانی گردشگری WTO با صدور بیانیه مشترکی خواستار راه اندازی تور‌های دریایی شدند.
کد خبر: ۸۸۱۵۶
بیانیه IMO و سازمان جهانی گردشگری پبرامون راه اندازی گردشگری دریایی
 
به  گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این بیانیه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری دریایی ضمن پشتیبانی از ۱.۲ میلیون فرصت شغلی هر ساله ۱۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک می‌کند، آمده است صنعت گردشگری می‌تواند با  رعایت پروتکل ها‌ی اجتماعی و موارد بهداشتی نسبت به راه اندازی کشتی‌های تفریحی اقدام کند.

این سازمان‌ها در بیانیۀ خود از تمامی دولت‌ها دعوت کرده‌اند از سرگیری تدریجی و ایمن گردشگری دریایی را در برنامه‌های خود قرار دهند ضمن اینکه با مراکز امداد و نجات کشور‌ها هماهنگی لازم را به عمل آورند.

آغاز سفر‌های دریایی در آسیا

 سفر‌های دریایی با رعایت تمامی مسایل ایمنی و بهداشتی سختگیرانه آموزش خدمه  در آسیا هم به راه افتاده است براساس گزارش‌های منتشره چند روزِ پیش دو کشتی بزرگ ژاپنی به نام‌های ASUKA II NYK و  NIPPON MARU فعالیت خود را از سر گرفتند.

 یکی از مسئولان کشتی آسوکا در این زمینه گفت: در حالیکه ظرفیت کشتی ۸۸۰  نفر است اما با  رعایت پروتکل‌های اجتماعی نسبت به جذب ۳۳۰ مسافر اقدام کردیم.

یکی از مدیران کشتی NIPPON MARU نیز گفت: این کشتی ۵۰۰ نفری نیز با نیمی از ظرفیت خود به راه افتاد و تمامی کابین‌ها و محوطه آن در مدت پهلوگیری در سواحل ضدعفونی شده و با امکانات جدید سفر خود را آغاز کرده‌اند.

گزارش‌های رسیده حاکی است کشتی تفریحی Hong Kong’s World Dream  نیز با مجوز صادره اولین سفر دریایی کوتاه مدت خود را  از سنگاپور برای اطمینان از پایبندی به پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی آغاز کرد و قرار است کشتی Royal Caribbean International  نیز به زودی سفر تفریحی خود را آغاز کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده بعد از حدود ۳۰۰ روز تعلیق تور‌های مسافرتی دریایی کشتی‌های  Asuka II NYK و Nippon Maru Mitsui سفر‌های کوتاه مدت خود را با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و درمانی ازسر گرفتند.

در پایان این گزارش آمده است مقامات چینی نیز برای عقب نماندن از قافله گردشگری دریایی از راه اندازی کشتی‌های کروز دریایی خبر دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار