۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

رونق گردشگری دریایی با راه اندازی خط ریلی چابهار- زاهدان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: خط ریلی چابهار- زاهدان می‌تواند مکمل طرح‌های توسعه گردشگری دریایی شده و عامل تقویت مسیر جدید جاده ابریشم دریایی شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۸

رونق گردشگری دریایی با راه اندازی خط ریلی چابهار- زاهدان

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: خط ریلی چابهار- زاهدان می تواند مکمل طرح های توسعه گردشگری دریایی شده و عامل تقویت مسیر جدید جاده ابریشم دریایی شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: اتصال چابهار به راه آهن سراسری می تواند حلقه مفقوده گردشگری استان را از طریق گردشگری راه آهن تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک  شاهد برقراری این تورها در مسیرهای گردشگری استان خواهیم بود، یادآور شد: امیدواریم در این راستا بیش از پیش شاهد رونق گردشگری دریایی در سواحل دریای عمان از طریق ایجاد تسهیلات برای ورود گردشگران به استان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با گران شدن قیمت بلیط هواپیما توجه بیشتر مردم به سفرهای ریلی شکل گرفته است چراکه قطار علاوه بر راحتی نسبی در هنگام حرکت، به لحاظ زمان‌بندی و ‌پیش‌بینی مسیر نیز بسیار دقیق‌تر و منظم‌تر از وسایل نقلیه‌ جاده‌ای است.

به گفته مدیر کل اداراه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، استفاده از قطارهای مسافری برای گردشگران داخلی بسیار جذاب و مؤثر است و باید در این بخش از خدمات شرکت راه آهن استفاده بیشتری شود.

جلال زایی عنوان کرد: از جمله مزایای افتتاح راه آهن چابهار - زاهدان افزایش مسافران داخلی، سازماندهی سفرهای جاده ای و سهولت در رفت و آمد وکاهش تصادفات جاده ای است.

وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: این خط قطار می تواند مکمل طرح های توسعه گردشگری دریایی شده و عامل تقویت مسیر جدید جاده ابریشم دریایی شود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: خطوط راه آهن از سوی دیگر، به کاهش مدت زمان سفر نسبت به حمل ‌ونقل جاده‌ای و نیز در مواردی کاهش هزینه سفر می‌انجامد و از این‌رو می‌تواند به‌ عنوان بخشی مهم در بسته های سفر در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برای سیستان و بلوچستان که دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است و دروازه ورود گردشگران به ایران محسوب می شود فرصت ارزشمندی به لطف توسعه صنعت حمل و نقل ریلی فراهم شده و بخش‌های دیگری از مناطق نمونه گردشگری و صنایع مرتبط با گردشگری نیز توانمند و فعال خواهند شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار