۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

پهلوگیری دو کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری دو فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۱۴۸ هزار تُن ذرت دانه‌ای در بندر امام خمینی خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۴۶
پهلوگیری دو کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی
 
حمید بدوی در گفتگو با خبرنگارمانا افزود: محموله این دو کشتی خارجی به صورت یکسره در حال انتقال به وسیله کامیون و تریلر به مناطق مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه واردات و تخلیه نهاده‌های دامی و طیور در بندر امام خمینی (ره) طبق برنامه ادامه دارد یک فروند کشتی به وزن ۷۶ هزار تُن ذرت روز چهارشنبه در امام خمینی (ره) پهلو گرفت و محموله آن به نقاط مختلف کشور انتقال یافت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: یک فروند کشتی دیگر نیز که حامل ۶۴ هزار تُن سویا است در روز‌های آینده در بندر امام خمینی (ره) پهلومی‌گیرد که با ناوگان جاده‌ای به صورت یکسره به مناطق مختف کشور حمل می‌شود.

شرکت پشتیبانی امور دام متولی واردات نهاده‌های دامی و طیور شامل جو، ذرت دانه‌ای کنجاله و سویا است.

بنابر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۷ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفتند و هشت میلیون و ۷۳۳ هزار تُن انواع کالای اساسی از جمله گندم، ذرت، دانه روغنی، کنجاله، روغن خوراکی، برنج و شکر تخلیه شده و تاکنون هشت میلیون و ۵۴۹ هزار تُن کالای اساسی به  نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

برهمین اساس دو میلیون و ۸۹۰ هزار تُن انواع کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که به تدریج پس از طی تشریفات اداری لازم ترخیص می‌شود.

پارسال حدود ۱۴.۵ میلیون تُن انواع کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) و به صورت فله تخلیه و ترخیص شده است.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می‌شود.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار