۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
باحضور وزیر راه وشهرسازی؛

عملیات اجرایی باند دوم جاده چابهار- کنارک آغاز شد

عملیات اجرایی باند دوم جاده ترانزیتی چابهار- کنارک از مبدا بندرشهید بهشتی و آماده‌سازی زیرساخت‌های پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران دریا بزرگ در راستای مسئولیت اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی با حضور وزیر راه وشهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار سیستان وبلوچستان، مدیرعامل منطقه آزادچابهار آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۱

عملیات اجرایی باند دوم جاده چابهار- کنارک آغاز شد

به گزارش مانا، وزیر راه وشهرسازی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم اظهار داشت: از اینکه طرح مهم احداث کریدور لجستیکی از درب بندر شهید بهشتی تا پلیس راه و سپس تا کنارک آغاز شده خیلی خوشحالیم و این امر سبب سهولت در تردد کامیونها و انتقال سریع کالاها بدون خطرات و تصادفات جاده ای می شود.

محمد اسلامی افزود: علاوه بر این پروژه از منطقه حاشیه نشینی نیز بازدید و بر تسریع ساماندهی این مناطق و ارائه امکانات اولیه تاکید شده و امیدواریم بزودی شاهد تحول و توسعه در بندرچابهار باشیم.

وی از سازمان بنادر ودریانوردی، منطقه آزاد چابهار، شرکت زیرساخت و حمل و نقل کشور و شهرداری چابهار خواست هر چه سریعتر این پروژه را به سرانجام برسانند تا پایان این دولت شاهد افتتاح راه چابهار- کنارک باشیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: زیرساخت های حمل ونقل جاده ای، ریلی، هوایی و بندری در چابهار باید هرچه سریعتر آماده شود تا زمینه توسعه سواحل مکران تسریع شود.

اسلامی از تلاش های استاندار سیستان وبلوچستان برای کاهش مشکلات استان و توسعه آن قدردانی کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه ها نشان از اهمیت دادن دولت به منطقه سیستان وبلوچستان است.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر ودریانوردی متعهد شده تا ورودی بندرشهیدبهشتی زیرساخت های پارک بهاران را آماده و کامل کند و نگهداری آن بر عهده شهرداری خواهد بود.

شهردار چابهار نیز اظهار داشت: پروژه ساخت باند دوم جاده چابهار به کنارک بیش از دو ونیم کیلومتر آن در محدوده شهر مشهور به کمربندی شهید بهشتی واقع شده که با عرض ۷۰ متر ساخته خواهد شد.

محمد یونس حقانی به مشخصات این پروژه اشاره کرد و افزود: حجم خاک برداری این پروژه ۱۵ هزار مترمکعب، خاکریزی ۴۰۰ هزار مترمکعب، زیرسازی ۲۱ هزار مترمکعب، آسفالت یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب ، قیر پریمکت و تک کت ۲۱۸ تن، دو تقاطع غیر همسطح و چهار دستگاه آبرو انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار