۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

تکمیل ساخت تجهیزات ترمینال اپراتور بندر شهید بهشتی/ ورود تجهیزات تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی در بندر چابهار تا پیش از پایان سال جاری وارد بندر می‌شود. ساخت این تجهیزات تکمیل شده و در مرحله بارگیری است.
کد خبر: ۸۸۱۳۳
تکمیل ساخت تجهیزات ترمینال اپراتور بندر شهید بهشتی/ ورود تجهیزات تا پایان سال
 
به گزارش مانا، محمد راستاد امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر چابهار و افتتاح پروژه‌های این بندر اظهار داشت: یکی از کار‌های بزرگی که در این دولت مورد توجه قرار گرفت، توسعه بندر چابهار بود. توسعه‌ای که با وجود شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد دنیا و بنادر خودمان انجام شد.  کرونا بر اقتصاد دنیا تأثیر گذاشته است، اما در همین شرایط تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندر چابهار صد درصد و ترانزیت ۱۸۰ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بخش صادرات غیرنفتی با رشد ۳۷ درصدی در بندر چابهار مواجه بودیم، همچنین سه خط لاینری مستقیم بین بندر چابهار و بنادر دیگر داریم و زمینه مناسبی برای افزایش ترانزیت و صادرات در این بندر فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: فضایی که در بندر ایجاد شده است، زیرساخت مناسب با روند تقاضا است، دسترسی دریایی مناسب در بندر چابهار وجود دارد و پس‌کرانه موجود و تجهیزات بندر تأمین شده و یا در شرف تأمین است که آینده مناسبی را برای بندر رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: تنها دغدغه‌ای که داریم و امیدواریم در این سفر تصمیم گیری شود توازن بین کرانه و پس‌کرانه در بندر چابهار است. ضرورت دارد که با رشد دریایی در بندر چابهار این موضوع تعیین تکلیف شود. ما ریل و جاده را در این بندر تکمیل می‌کنیم و در افق پیش بینی شده به ظرفیت هشت میلیون تن رسیدیم و فاز دوم به ظرفیت ۳۰ میلیون تن می‌رسیم و قطعا این پس‌کرانه نمی‌تواند پاسخگوی این میزان ترافیک باشد و باید کرانه و پس‌کرانه متوازن شوند، در غیر این صورت گلوگاه ایجاد می‌شود.

راستاد تأکید کرد: اگر ما بهترین عملکرد هم در بندر داشته باشیم، ممکن است به دلیل محدودیت در پس‌کرانه دچار مشکل شویم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امروز تکمیل و بهره‌برداری از اجزای ترمینال کانتینری و طرح توسعه بندر چابهار انجام می‌شود.
وی گفت: در بندر شهید بهشتی چابهار برای ۱۳ پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی اختصاص یافته است و در پروژه‌هایی هم شروع عملیات اجرایی داریم.

راستاد افزود: امروز سرمایه گذاری بخش خصوصی در پنج پروژه به ارزش ۹۱۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پارت اول تجهیزات ترمینال اپراتور هندی تا پیش از سال جاری به بندر می‌رسد. ساخت آن تکمیل شده و در مراحل بارگیری و انتقال است.

وی اضافه کرد: ما در زمینه استفاده حداکثری از ۴۵۰ میلیارد دلار صندوق توسعه تقریبا همه مناقصات را برای ناوگان دریایی و بندری انجام داده‌ایم.
راستاد گفت: الحاق بندر شهید بهشتی چابهار به منطقه آزاد دستاورد مهمی است. سازمان منطقه آزاد و سازمان بنادر تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها را انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: امیدواریم با سیاست‌هایی که در زمینه توزیع کالای اساسی در کشور وجود دارد، سهم بیشتری به بندر چابهار اختصاص یابد.

وی افزود: امروز پروژه سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی با پیمانکاری قرارگاه خاتم آغاز به کار می‌کند و در حداقل زمان ممکن ساخته خواهد شد.

راستاد افزود: یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های کانتینری و چند منظوره کشور در بندر چابهار داریم که یکی از مدل‌های موفق اجرای بندر محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد توسعه دسترسی پس‌کرانه بندر چابهار موفق شود و شاهد توسعه همه‌جانبه فعالیت‌های دریایی و بندری در این بندر باشیم./فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار