۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
وزیر راه و شهرسازی:

۷ پروژه ریلی در دست اقدام داریم / راه‌آهن "چابهار ـ زاهدان" منطقه را متحول می‌کند

وزیر راه و شهرسازی: گفت: در حال حاضر هفت پروژه ریلی در کشور در دست اقدام داریم که مهمترین آن‌ها راه‌آهن چابهار- زاهدان است و این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و تحولی بزرگ در خطوط ریلی کشور ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۳۲

۷ پروژه ریلی در دست اقدام داریم / راه‌آهن

به گزارش مانا، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن "چابهار- زاهدان" از سمت چابهار، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث خط آهن چابهار- زاهدان پروژه‌ای راهبردی است با طول 627 کیلومتر مسیر اصلی و 100 کیلومتر مسیر خطوط فرعی و ایستگاهی طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و عظم دولت برای اتصال بهره‌برداری از اینگونه پروژه‌ها، گفت: در حال حاضر هفت پروژه ریلی در کشور در دست اقدام داریم که مهمترین آنها راه‌آهن چابهار- زاهدان است و این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و تحولی بزرگ در خطوط ریلی کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موضوع توقف پروژه احداث شهر فرودگاهی چابهار، بیان کرد: این پروژه مصوبه‌های لازم را اخذ کرده و مشکلات پیش روی آن در حال بررسی و رسیدگی است و به زودی پس از بررسی دقیق ابهامات آن در زمینه ادامه روند آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

براساس این گزارش بازدید از بازارچه مرزی ریمدان در مرز ایران و پاکستان، افتتاح پروژه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار، افتتاح بزرگراه‌های جدیدالاحداث ایرانشهر- خاش، زاهدان- بم، زاهدان- زابل، بازدید از پایانه مرزی میلک و  جاده دسترسی به زون انرژی میل نادر در منطقه سیستان و بازدید از قطعات مختلف بزرگ راه زاهدان- زابل از مهمترین برنامه‌های سفر دو روزه وزیر راه و شهر سازی به استان سیستان و بلوچستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار