۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

کاهش یک میلیارد تُنی تجارت دریایی در دوران کرونا

تجزیه و تحلیل تجارت دریایی توسط اتحادیۀ بین‌المللی بیمه دریایی نشان می‌دهد کرونا به اکثر خطوط تجارت دریایی آسیب وارد کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۲۶
کاهش یک میلیارد تُنی تجارت دریایی در دوران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اتحادیۀ بین‌المللی بیمه دریایی (IUMI) اعلام کرد ویروس کرونا باعث شد در سال ۲۰۲۰ حداقل یک میلیارد تُن از تجارت دریایی کاسته شده و بر سه درصد از میزان تولید ناخالص جهانی تاثیر منفی بگذارد.

 براساس این گزارش اگرچه ناوگان جهانی توانست علی‌رغم شیوع کرونا به حرکت خود در آب‌های بین‌المللی ادامه دهد، اما تاثیر منفی وارده توسط کووید ۱۹ بر تنش‌های تجارت دریایی منطقه و تبادل کالا طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد جهانی همچنان طی سال‌های آینده ادامه خواهد یافت آمده است  به نظر می‌رسد در این میان چین طی سال‌های آینده به بازیگر اصلی تجارت دریایی تبدیل شود.

اتحادیه در ادامه گزارش خود آورده است در این میان حق بیمه دریایی نسبتاً پایدار باقی ماند، زیرا مسئولان بیمه‌های دریایی با این اعتقاد به کار خود ادامه دادند تا به تاثیر منفی بیش از پیش کووید ۱۹ دامن نزنند، اما این کار باعث شد شکاف بین حق بیمه دریایی جهانی بدنه کشتی و تناژ کشتی‌ها در حال افزایش باشد.

در ادامه این گزارش بهبود بازار تجارت دریایی در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده، اما اظهار امیدواری شده است بی‌ثباتی بازار انرژی به کاهش بیشتر تجارت دریایی منجر نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار