۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

تدوین قوانین جدید برای مدیریت بهتر کشتی‌های هوشمند

DNV GL قوانین جدیدی را برای بهبود عملکرد و مدیریت کشتی‌های هوشمند تدوین و منتشر کرد.
کد خبر: ۸۸۱۱۹
تدوین قوانین جدید برای مدیریت بهتر کشتی‌های هوشمند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس گزارشی که از سوی این مؤسسه منتشر شده با اشاره به اینکه صنعت دریانوردی با تبدیل کشتی‌ها از شکل سنتی به هوشمند فعالیت‌های در خور توجهی را انجام داده، اما متاسفانه قوانین حساب شده  به منظور مدیریت بهینه چنین کشتی‌هایی تا به حال کمتر موجود بوده و مؤسسات رده بندی نیز به این مورد بهای لازم را نداده‌اند.

براساس این گزارش فصول جدید قوانین DNV GL برای فعال کردن سیستم‌های مربوط به کشتی‌های هوشمند و همچنین بازدهی مطلوب طبقه‌بندی کشتی‌های هوشمند از ۲۸ اکتبر منتشر شد.

این قوانین با علامت گذاری جدید (D-INF، DDV، REW) از اول ژانویه ۲۰۲۱ لازم الاجرا خواهد ش.

در ادامه گزارش‌های منتشر شده  از سوی این مؤسسه آمده است در قوانین جدید  کلیۀ فعایت‌ها مانند پشتیبانی تصمیم گیری‌ها، نظارت از راه دور، نحوۀ ایمنی و میزان افزایش آن، ذخیره سازی داده‌ها و شبیه سازی عملیاتی و فعالیت‌های کاملاً دیجیتالی مد نظر قرار گرفته است.

"Knut Ørbeck-Nilssen" مدیر‌عامل شرکت DNV GL – Maritime در این زمینه گفت: همه‌گیری هوشمند‌سازی باعث ایجاد نوزایی در صنعت دریایی شده، اما ما بیشتر شاهد راه‌حل‌های دیجیتالی برای افزایش کار‌آیی هستیم در‌حالی‌که استراتژی‌های دیجیتالی به قوانین پایدار نیازمند است که نباید از چشم تیز‌بین بازرسان و ناظران مخفی بماند.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر اگر قرار باشد یک کشتی هوشمند مورد ارزیابی و بازرسی قرار گیرد قوانین مشخصی برای تأیید و صدور خلاقانه گواهینامه وجود ندارد.

مؤسسه DNV GL در این زمنیه پیش‌قدم شده تا خلأ قانونی مربوط به کشتی‌های هوشمند را پیدا کرده و نسبت به تدوین قوانین به منظور صدور گواهینامه و طبقه‌بندی تمام سیستم‌هایی که در کشتی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقدام کند.

در واقع ما در نظر داریم چارچوبی را برای ارزیابی ویژگی‌های کشتی‌های هوشمند و دیجیتال با تکنیک کلاس‌های رده‌بندی مورد نظر را ایجاد کنیم تا مدیریت کشتی‌های هوشمند در آینده دچار مشکل نشود.

وی در پایان گفت: فصول جدید قانونی و نماد‌های مربوط به کلاس و طبقه بندی از اول ژانویه ۲۰۲۱ لازم الاجرا خواهد شد. علاقمندان و متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از قوانین تدوین شده به سایت این شرکت مراجعه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار