۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری در چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از هزار نیروی بومی با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۸
عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری در چابهار
 
به گزارش مانا، همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان که فردا و از چابهار آغاز می‌شود، ۱۳ پروژه دریایی و بندری با چهار هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی نیز با ۱۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال نیز آغاز خواهد شد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه ترمینال کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی با هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال اعتبار، برق رسانی و آبرسانی به این بندر با هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال و جمع‌آوری اسکله‌های نصب سریع و پل دسترسی بندر شهید بهشتی چابهار با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساختمان اداری- خدماتی، انبار چندمنظوره کالا، ترمینال کانتینر یخچالی، ساختمان جدید تعمیرگاه تجهیزات استراتژیک و شش دستگاه باسکول و گیت‌های ورود و خروج طرح توسعه بندر شهید بهشتی، محوطه‌سازی و تکمیل دیوارکشی ساختمان‌های عملیاتی و نصب شش فروند بویه و علائم کمک ناوبری حوضچه و کانال دسترسی این بندر، تعمیرات اساسی دو فروند از شناور‌های یدک‌کش، دیوار پیرامونی و ورودی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و قرارداد ساخت، حمل و تحویل یک فروند قایق یگان حفاظت از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این بندر است.  

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ۹ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال، احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی با سه هزار میلیارد ریال، تعمیرات اساسی ۶۰ واحد مسکونی کوی بندر با ۳۰۰ میلیارد ریال و پروژه احداث شبکه اطفاء حریق و آبیاری قطره‌ای فضای سبز بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و کوی مسکونی بندر چابهار با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز فردا آغاز می‌شود.

آقایی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه پوشش کامل رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان در منطقه A۱ دریایی، تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و زیرساخت‌های ارتباطی در سال ۹۹، پروژه راه اندازی سامانه اکسس کنترل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، خرید، نصب و بازسازی دکل‌های مخابراتی و عملیاتی، تعمیرات اساسی و اورهال جرثقیل PPM۱۰ و بخشی از پروژه احداث کریدور لجستیکی از دیگر برنامه‌های سفر محمد اسلامی به بندر چابهار است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر راه در این سفر از پروژه احداث فاز ۲ طرح توسعه، احداث شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی، تعمیرات اساسی منجر به PM سه باب انبار و پروژه تکمیل لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر شهید بهشتی، دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی این بندر و استحصال اراضی، احداث برج کنترل ترافیک دریایی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بندرچابهار بازدید می‌کند. / تسنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار