۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز توسعه و توان افزایی شیلات کشور در خوزستان

تفاهم نامه احداث مرکز توسعه و توان افزایی شیلات کشور با همکاری شیلات و استانداری خوزستان به امضا رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۱۷
انعقاد تفاهم نامه راه اندازی مرکز توسعه و توان افزایی شیلات کشور در خوزستان
 
 مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: به منظور اصلاح و توسعه شیلات با رویکرد افزایش سطح دانش و مهارت، مداخله، اثر‌گذاری مناسب و استفاده بهینه از منابع با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری و ارزش افزوده، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان شیلات ایران و استانداری خوزستان به زودی منعقد می‌شود.

ارسلان غمگین افزود: در این مرکز آموزش و انتقال تکنولوژی، دپارتمان تحقیق و توسعه، توسعه بازار، استاندارد سازی و ارتقای کیفیت به منظور ارایه خدمات مختلف به ذی‌نفعان حوزه شیلات در خوزستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرکز تحلیل دینامیک اشتغال و مهارت رسته شیلات، اولویت‌بندی پروژه‌های توسعه‌ای و فرصت‌های سرمایه گذاری، اصلاح و توسعه مستمر عملکردی زنجیره ارزش آبزیان و محصولات شیلاتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار تخصصی صورت می‌گیرد.

غمگین خاطر نشان کرد: این مرکز ضمن توان افزایی ذی نفعان بخش شیلات بر افزایش بهره وری، ارتقای کمیت و کیفیت محصولات و درجه بندی تولیدات نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه خوزستان در زمینه پرورش ماهی‌های گرمابی، سردابی، خاویاری، پرورش میگو، صیادی، فرآوری محصولات آبزی‌پروری و نظیر آن گام موثری در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار برداشته می‌شود.

فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان نیزبه خبرنگارمانا گفت: شیلات می‌تواند زمینه کسب و کار قوی در اقتصاد کشور باشد و نقش بسیار سازنده‌ای در ایجاد اشتغال به خصوص مناطق ساحلی و دارای ظرفیت آبزی پروری داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار