۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

توقف در پروژه بزرگ مارینای بندر انزلی/عدم استقبال سرمایه گذاران از مارینای بندر انزلی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، گفت: پروژه ساخت مارینا در بندر انزلی به دلیل عدم استقبال سرمایه گذار بخش خصوصی، متوقف شده است.
کد خبر: ۸۸۱۱۴

توقف در پروژه بزرگ مارینای بندر انزلی/عدم استقبال سرمایه گذاران از مارینای بندر انزلی

ابوالفضل چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه گردشگری بندر انزلی، از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان چند هکتار حوضچه آرامش در این بندر به منظور ساخت مارینای تفریحی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه پروژه ساخت مارینا در بندر انزلی مورد استقبال سرمایه گذار بخش خصوصی قرار نگرفته است، بیان داشت: این امر سبب توقف در ساخت این پروژه بزرگ توریسم دریایی شمال کشور شده است.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی‌، شیوع کرونا نیز تاثیر بسزایی در عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ساخت این پروژه توریسم دریایی داشته است.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه بزرگ توریسم دریایی به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان نیاز دارد و هنوز سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام عملیاتی برای شروع این پروژه انجام نداده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان انزلی با اشاره به عظمت این پروژه و نقش مهم آن در توسعه توریسم منطقه، بیان داشت: در صورت راه اندازی این مارینا، بدون شک رونق توریسم دریایی در استان گیلان متحول خواهد شد.

چگینی با اشاره به کاهش ورود گردشگران به استان گیلان در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: شیوع کرونا خسارات زیادی را به صنعت گردشگری استان گیلان وارد کرده است.

وی یادآور شد: در ایام تابستان دو طرح ساماندهی دریا یکی در ساحل قو و دیگری در ساحل شهرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کردند که به دلیل عدم استقبال گردشگران برای سفر به استان گیلان، این طرح ها بیشتر مورد استفاده بومیان استان قرار می‌گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی در ادامه در خصوص وضعیت کشتی میرزا کوچک خان، تصریح کرد: هم اکنون این کشتی در ساحل بندر انزلی پهلو گرفته و فقط خدمات اقامتی و پذیرایی با دارا بودن 120 تخت‌، رستوران و کافی شاپ به گردشگران ارائه می‌دهد.

چگینی تاکید کرد: کشتی میرزا کوچک خان مجوز تردد تا فواصل چند مایلی بندر انزلی را دارد و می تواند به گردشگران خدمات گشت دریایی در آبهای ساحلی بندر انزلی را ارائه دهد.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی، تردد کشتی میرزا کوچک خان بدون شک نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری دریایی بندر انزلی ایفا خواهد کرد که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم در آب‌های بندر انزلی باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه واقع در منطقه آزاد انزلی را یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری انزلی عنوان کرد.

چگینی همچنین به وجود مراکز خرید متنوع در منطقه آزاد انزلی و شهرستان انزلی اشاره کرد و گفت: گردشگران ورودی به این شهرستان همواره از مراکز خرید دیدن می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا، شاهد رونق دوباره گردشگری در استان گیلان باشیم.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار