۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگاپروژه توسعه‌ای هستند که تا پایان امسال بخش‌هایی از این دو طرح مهم به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۰۹۳

 

مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی‌ران روز یک‌شنبه در نشستی با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگاپروژه توسعه‌ای هستند که در قالب طرح‌های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

وی ادامه داد: این دو طرح چه به لحاظ طراحی و چه از منظر اجرا و ساخت از پیچیدگی‌های خاص و مهندسی منحصر به فردی برخوردار است و تلاش بر این است تا پایان امسال بخش‌هایی از این دو طرح مهم به بهره‌برداری برسد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی از پیوست دو هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پسکرانه بندرشهیدرجایی را به عنوان اقدامی مهم توسعه‌ای نام برد و گفت: تاکنون بخشی از این اراضی اقدامات تملکی آن به انجام رسیده و بخش‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

محمدی کرجی‌ران از دیگر طرح‌های توسعه‌ای به بندرگاه چندمنظوره خمیر اشاره کرد و بیان داشت: این طرح بندری با هدف ایجاد کانون مهم برای صادرات مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه‌ای احداث شده و این اقدام مهم سازمان بنادر و دریانوردی در راستای گسترش  تجارت دریایی در شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل‌نشینان منطقه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: برخی از این طرح‌ها در حوزه های عمرانی و زیر ساختی به منظور ارتقا و تقویت توانمندی بنادر برای شناورهای خاص، بسته به نیاز و جغرافیای هر منطقه در استان درحال انجام است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از طرح‌های درحال انجام در اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز در راستای تقویت بخش تجارت، گردشکری و جذب گردشگر دریایی با هدف رونق معیشت ساحل نشینان در جزایر و مناطق مختلف استان برنامه‌ریزی شده و تمام تلاش ما این است این طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی زمینه‌ساز رونق تجارت دریایی را برای مردم این استان باشد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی، سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را برعهده دارد.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بندر شهیدرجایی که بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود، سهم قابل ملاحظه‌ای در تجارت ملی و منطقه‌ای دارد، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار