گره دریایی

این اثر یک رمان متفاوت از یک شغل متفاوت است. قبل از این رمان، نادر ابراهیمی در مجموعه رمان «بر جاده‌های آبی سرخ» دستی به زندگی میرمهنای دوغابی زده بود.
کد خبر: ۸۸۰۸۲

گره دریایی

به گزارش مانا، کتاب "گره دریایی" به‌قلم وحید حُسنی‌هنزایی روایت تلاطم‌های زندگی دریانوردانی‌ست که از فداکاری‌های‌شان، دوری‌ها و دلتنگی‌های‌شان کمتر شنیده‌ایم. لحظه‌هایی که بر عرشه‌ی کشتی سپری می‌شود. دریا برای آنان تنها صحنه طلوع و غروب زیبای خورشید بر کرانه‌های دور نیست، دریا عشقی است که می‌سوزاند و می‌سازاند.

این اثر یک رمان متفاوت از یک شغل متفاوت است. قبل از این رمان، نادر ابراهیمی در مجموعه رمان «بر جاده‌های آبی سرخ» دستی به زندگی میرمهنای دوغابی زده بود. شاید بتوان گفت، گره دریایی یک گذر کوتاه بر داستان دریانوردان امروزی‌ست. 

در این اثر داستانی به بحث‌های دریایی، نفتی و مقاومتی نیز پرداخته می‌شود.

در ابتدای کتاب گره دریایی می‌خوانیم: «گره پشت گره! پیچِ باز نشدنی پشت پیچ‌ باز نشدنی دیگر و فیش‌هایی که به هم نمی‌خورند. حالا که فقط چند ساعت تا موعد تحویل نفت‌ها مانده است این حسگرها شده‌اند قوزِبالاقوز. من قربانی یک تشابه لفظی شدم. دل‌سوزی فقط اسمش سوختن است، دل کسی را سوزاندن هم فقط اسمش سوزاندن است؛ یک مفهوم استعاری یا یک سوزش مجازی، وگرنه که دل کسی نمی‌سوزد. ولی سوختن در بخار روغن یک سوزش واقعی است. ذهنم دارد تاول می‌زند.»

کتاب را می‌توانید از طاقچه و سایت نشر صاد saadpub.ir تهیه کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار