۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

تسریع در خروج کالا از محوطه‌های بندری با تصویب شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر، گفت: یکی از تبعات ماندگاری کالا در بنادر، اشغال ظرفیت‌های موجود بنادر و ایجاد مشکل در پذیرش کالا‌های وارداتی و صادراتی است.
کد خبر: ۸۸۰۸۱
تسریع در خروج کالا از محوطه‌های بندری با تصویب شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر
 
به گزارش مانا، روانبخش بهزادیان  با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی این سازمان، تسهیل خروج کالا از بنادر و کاهش میزان ماندگاری کالا است، اظهار داشت: در بسیاری از موارد عوامل ماندگاری کالا به عملکرد سازمان ارتباطی نداشته و شامل مواردی نظیر مشکلات تجاری صاحبان کالا، تبادلات ارزی، اختلاف بین فروشنده و خریدار و سایر موارد است.
وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد بالغ بر۲۴۶ میلیون تُن ظرفیت جهت واردات، صادرات و ترانزیت کالا توانسته است پاسخگوی نیاز کشور در ورود و خروج کالا از بنادر باشد که این میزان ظرفیت با اجرای طرح های توسعه ای در بنادر مهم ایران از جمله بنادر چابهار، شهیدرجایی، بوشهر و بنادر شمالی کشور افزایش خواهد یافت.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه علاوه بر اقدامات سخت افزاری و ظرفیت سازی، اقدامات  دیگری برای تسهیل در خروج کالا از انبارهای بنادر توسط سازمان بنادر صورت گرفته است، اظهار داشت: یکی از تبعات ماندگاری زیاد کالا در بنادر اشغال ظرفیت های موجود در بندر و ایجاد مشکل در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی است.
وی افزود: یکی از کارهای که با هدف کاهش ماندگاری کالا در بنادر انجام شده تدوین شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر است که با همکاری و هماهنگی گمرک صورت گرفته و به تصویب ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است بر این اساس  عملیات حمل یکسره کالا با سرعت و هماهنگی بیشتری صورت می گیرد و می تواند در تسریع خروج کالا از محوطه های بندری موثر باشد.
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تحت کلید قراردادن انبارهای بخش خصوصی در خارج از بندر نیز یکی از دیگر اقدامات است، بیان کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از افزایش زمان ماندگاری کالا در بندر صورت گرفته است که بر اساس آن امکان انجام فرآیند تشریفات گمرکی در انبارهای بخش خصوصی در خارج از محوطه های بندری فراهم شده و صاحبان کالا می توانند کالاهای خود را به انبارهای مذکور انتقال دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار