۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

منطقه آزاد اروند ناظر تشریفات گمرکی ۸۴۹ قلم کالا

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: منطقه آزاد اروند به زودی همه تشریفات گمرکی در محدوده این منطقه را به عهده خواهد گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۷۷
 
منطقه آزاد اروند ناظر تشریفات گمرکی ۸۴۹ قلم کالا
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پیرو توافق با گمرک جمهوری اسلامی ایران همه تشریفات گمرکی در رابطه با کالا‌های همراه مسافر، کالا‌های مصرفی، مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی در منطقه آزاد اروند، بر‌اساس مواد قانونی توسط منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک نه در ورود و نه در خروج هیچ دخالتی نخواهد داشت و فقط در دروازه‌های خروجی برای جلوگیری از خروج کالا‌ها به صورت تجمیع کنترل و نظارت خواهد داشت افزود: بر این اساس تشریفات گمرکی ۸۴۹ قلم کالا به میزان ۵۰ میلیون دلار تا پایان سال جاری به عهده منطقه آزاد اروند خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد روند واردات قانونی کالا در محدوده منطقه آزاد اروند  شتاب گیرد که این خود در رونق تجاری در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر موثر خواهد بود.

موسوی گفت: انجام تشریفات گمرکی در گمرک‌های خرمشهر و آبادان نیز برعهده منطقه آزاد اروند خواهد بود.

به گفته وی امسال حجم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است و پیش بینی می‌شود صادرات کالا از منطقه آزاد اروند از یک میلیارد دلار فراتر رود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار