۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

امضای توافقنامه بین IMO و کره جنوبی برای توسعه برنامه‌های آموزشی

سازمان بین‌المللی دریانوردی به منظور توسعه برنامه‌های آموزشی در کشور‌های در حال توسعه توافقنامه‌ای با کرۀ جنوبی امضا کرد تا به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کمک کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۶
 
امضای توافقنامه بین IMO و کره جنوبی برای توسعه برنامه‌های آموزشی
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، توافقنامه ۲.۵ میلیون دلاری IMO و کرۀ جنوبی توسط "کیتاک لیم" دبیرکل IMO و دکتر "Seong-Hyeok Moon" وزیر اقیانوس‌ها و شیلات کرۀ جنوبی به امضا رسید.

براساس این توافقنامه کرۀ جنوبی با اختصاص ۲.۵ میلیون دلار به صندوق اعتباری، کارشناسان خود را به سازمان IMO معرفی خواهد کرد تا به اتفاق کارشناسان IMO در سفر به کشور‌های در حال توسعه آموزش‌های لازم را در زمینۀ کاهش گاز‌های گلخانه‌ای ارائه دهند.

از سوی دیگر کارشناسان IMO و جمهوری کره بسته‌های آموزشی را برای پوشش طیف وسیعی از اقشار مختلف کشور‌ها براساس مقررات IMO به روز رسانی کرده و به کشور‌ها ارسال خواهند کرد همچنین مربیان آموزشی را برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی آماده خواهند کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی است این پروژه آموزشی برای حمایت از کشور‌های در حال توسعه برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای (GHG) در راستای دستیابی به اهداف IMO به منظور کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است برنامۀ دیگری در این ارتباط نیز توسط IMO، نروژ و دانشگاه جهانی دریانوردی WMU با عنوان GreenVoyage۲۰۵۰ در حال اجراست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار