۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
معاون وزیر دفاع در بازدید از بندر شهید بهشتی مطرح کرد؛

تجهیزات مدرن و قابل رقابت چابهار با بنادر منطقه

فرشاد نجفی پور گفت: بندر چابهار با تجهیزات مدرن و زیرساخت‌های بی‌نظیر می‌تواند نقش کلیدی و تاثیرگذاری را در رونق اقتصادی و تجاری کشور ایفا کند.
کد خبر: ۸۸۰۶۴

تجهیزات مدرن و قابل رقابت چابهار با بنادر منطقه

به گزارش مانا، معاون وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در بازدید از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله‌ها و فرایند لایروبی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور محمد حسین تولایی، مدیر‌عامل شرکت سرمایه گذاری ساتا و جمعی از مدیران این سازمان و در راستای تسهیل سرمایه گذاری در اراضی این بندر انجام شد، گفت: بندر چابهار با توسعه زیرساختی و تجهیزاتی به بندری تاثیرگذار و قابل رقابت در منطقه تبدیل شده است.
فرشاد نجفی پور ادامه داد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های بی نظیر و تجهیزات به روز و مدرن در بندر شهید بهشتی و ماهیت و نقش ویژه آن به عنوان دریچه ارتباطی ایران با کشورهای اطراف اقیانوس هند، این بندر می‌تواند رونق اقتصادی و تجاری منطقه را رقم بزند.
این مقام مسئول اضافه کرد: به طور قطع با راه اندازی فازهای بعدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی می توان بیش از پیش شاهد افزایش حجم مبادلات کالایی کشور و شکوفایی اقتصادی این بندر بزرگ اقیانوسی  و ایران اسلامی بود. 
جایگاه ویژه بندر چابهار در منطقه
بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بندر چابهار در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور و منطقه جایگاه ویژه و بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با توجه به این مهم و به واسطه اقدام های انجام شده در زمینه رونق تجاری و اقتصادی، از ابتدای امسال نسبت به هشت ماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صادرات و واردات و ترانزیت کالا در این بندر استراتژیک هستیم. 
این مقام مسئول اضافه کرد: بندر چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه به واسطه اقدام های توسعه ای انجام شده در ویترین جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از سویی به لنگرگاهی امن برای پهلوگیری انواع کشتی ها تبدیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار