۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

صادرات ۱.۵ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از صادرات ۱.۵ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی در سال جاری از طریق گمرکات خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۶۰
صادرات ۱.۵ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان
شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کاهش ۱۸ و ۳۰ درصدی صادرات از نظر وزنی و ارزشی از گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال اظهار داشت: مقصد کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان عراق، کویت، امارات متحده عربی، عمان، قطر، چین و کشور‌های آسیای مرکزی بوده است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات کالا از گمرکات خوزستان بوده است افزود: این درحالی است که صادرات کالا‌های غیرنفتی استان طی مدت مشابه سال گذشته ۶.۷ میلیون تُن به ارزش دو میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار بود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی اهواز، در سال ۱۳۹۸صادرات کالا‌های غیر‌نفتی از گمرکات خوزستان  بالغ بر ۱۶ میلیون تُن و به ارزش ۱۱ میلیارد دلار بوده است.

وی به بررسی روند صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات پرداخت و افزود:  گمرک بندر امام  به لحاظ وزنی و همچنین ارزشی بالاترین عملکرد را در حوزه تجارت خارجی داشته است.

عموری تصریح کرد: بندر امام به ‌عنوان دومین بندر تجاری کشور، سهم ۳۰ درصدی صادرات از مبادی تجاری استان را به خود اختصاص داده است که بیشترین میزان مبادلات را شامل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از رتبه اول خوزستان در واردات کالا (از نظر وزنی و ارزشی) از خارج کشور طی سال سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه صادرات طی این مدت خوزستان از نظر وزنی رتبه سوم و از نظر ارزشی رتبه دوم صادرات کالا‌های غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

عموری میزان صادرات به عراق در سال جاری را  یک میلیون ۵۰۰ هزار و ۲۱۷ تُن عنوان ‌کرد و گفت: ارزش این کالا‌ها معادل ۲۹۴ میلیون دلار برآورد شده است.

کالا‌های غیرنفتی از مرز‌های زمینی و دریایی به عراق صادر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار