۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

موافقت گمرک با واردات کالای همراه ملوان از بندر خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر با اعلام موافقت گمرک با واردات کالای همراه ملوان یا کالای ته لنجی، از فعالان تجاری خواست نسبت به ترخیص و واردات این نوع کالا اقدام کنند تا رونق به بازار خرمشهر بازگردد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۵۶
 
موافقت گمرک با واردات کالای همراه ملوان از بندر خرمشهر
سید لفته احمدنژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا، رسماً با واردات کالای همراه ملوان از بندر خرمشهر موافقت کرد.  

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بارقه امیدی برای رونق تجارت کالای همراه ملوانی و فعالیت بازار راکد خرمشهر ایجاد خواهد کرد و به زودی شاهد تحول جدی در عرصه تجاری بندر خرمشهر خواهیم بود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به پیشینه بازار تجاری خرمشهر در دوران قبل از جنگ تحمیلی، امیدواریم با رونق واردات کالا‌های همراه ملوانی از بندر خرمشهر شاهد تحول جدی در سیمای تجاری شهر بندری خرمشهر باشیم.

احمدنژاد تصریح کرد: رونق تجارت در کنار پیگیری افزایش فعالیت صنایع در خرمشهر قطعاً کمک شایانی برای رفع بیکاری و کاهش مشکلات معیشتی مردم و به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار جدی ما از تجار، بازرگانان و ملوانان فعال در خرمشهر استفاده از ظرفیت امکان واردات کالای همراه ملوانی و رونق دادن به بازار تجاری خرمشهر است.

هفته گذشته نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از افزایش دو برابری سقف واردات کالای ملوانی یا ته لنجی از بندرهندیجان با هدف ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خبر داد.

هم اکنون کالای ته لنجی از بنادر آبادان، شادگان و چوئبده براساس فهرست مجاز انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار