۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

برگزاری تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمرین مقابله با آلودگی نفتی با استفاده از بوم ساحلی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۹

برگزاری تمرین مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

به گزارش مانا، سیدحسن ابراهیمی در ادامه گفت: به منظور حفظ آمادگی تیمی مقابله با آلودگی دریایی و ارتقاء کیفیت اجرا، تمرین مقابله با آلودگی نفتی در دریا با محوریت استفاده از بوم ساحلی در بندر چابهار برگزار شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این تمرین را حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی در مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از آلودگی دریایی و کاهش آثار محیط زیستی عنوان کرد. 

ابراهیمی با اشاره به برنامه زمانبندی و ماهانه این تمرینات؛ ارزیابی توان تجهیزاتی موجود  براساس کنوانسیون بین‌المللی، آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) را از اهداف برگزاری این مانور خواند. 

وی در ادامه افزود: این مانور توسط تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار با استفاده از تجهیزات مقابله با آلودگی از قبیل: بوم محدود کنندهِ ساحلی بر روی شناور ثوره انجام شد.
وی افزود: آلودگی نفتی هر سال خسارات زيست محيطي و اقتصادي فراواني در دریاها به دنبال دارد که اهمیت حفظ اکوسیستم‌های دریایی از طریق کاهش آلودگی دریاها خصوصاً آلودگی نفتی، نقش مهم و حیاتی عملیات مقابله با آلودگی در دریا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار