۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

تشریح بسته چهار‌گانه مشوق‌های تعرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، بسته تخفیف‌ها و تسهیلات ارائه شده به صاحبان کالا و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۰
تشریح بسته چهار‌گانه مشوق‌های تعرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار
 
به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری دربارۀ تخفیف‌ها و تسهیلات ارائه شده به صاحبان کالا و سرمایه گذاران در بنادر کشور، اظهار داشت: در راستای حمایت از بخش خصوصی؛ ۱۶ بند مدنظر قرار گرفته که اولین بند آن مربوط به صنعت بانکرینگ است، تمامی واحدهای شناور سوخت‌رسان که منحصراً به امر سوخت‌رسانی مبادرت می‌کنند صد درصد در حقوق و عوارض و هزینۀ لایروبی مشمول تخفیف می‌شوند.
وی ادامه داد: تمامی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور؛ ۸۰ درصد تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه، تمامی شناورهای زیر GT۱۰۰۰ با مالکیت ایرانی در جنوب کشور؛ مشمول ۵۰ درصد تخفیف در حقوق و عوارض، تمامی شناورهای ساخته شده در مجتمع‌های کشتی‌سازی مشمول صددرصد تخفیف در حقوق و عوارض، تمامی شناورهای کانتینربر در بنادر شمالی و جنوبی کشور؛ مشمول ۲۵ درصد تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه توقف و نیز تمامی شناورهای ایرانی متردد به بنادر شمالی و جنوبی کشور؛ مشمول ۱۰ درصد تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه می شوند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کشتی‌های مسافری، بار-مسافر و کروز اعم از ایرانی و خارجی با سفرهای داخلی و بین‌المللی؛ مشمول ۹۰ درصد تخفیف در حقوق، عوارض و هزینه می‌شوند، بیان کرد: کالاهای صادراتی در تمامی بنادر کشور؛ مشمول صد درصد تخفیف در عوارض و ۲۵ درصد تخفیف در هزینه ها هستند و برای کالاهای ترانزیتی نیز صددرصد تخفیف در عوارض و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه ها مدنظر قرار گرفته شده است.
کوهساری با بیان اینکه برای تمامی شناورهای حامل کالاهای اساسی و کاپوتاژها در بنادر مبدأ و مقصد؛ تخفیف ۵۰ درصد در حقوق، عوارض و هزینه ها لحاظ شده است، گفت: برای شناورهای متردد بین بندر شهیدکلانتری و شهیدبهشتی به منظور بارگیری کانتینرهای صادراتی و ترانزیتی صددرصد تخفیف در هزینه شیفتینگ (هزینه جابه‌جایی) لحاظ شده است.
وی افزود: مدت معافیت کالاهای مواد معدنی در بندر شهیدبهشتی چابهار به مدت سه ماه از تاریخ ورود به بندر در نظر گرفته شده است و میزان تخفیف برای هزینه THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) و خدمات جانبی ۱۰ درصد خواهد بود.
کوهساری؛ همچنین با بیان اینکه کانتینرهای یخچالی در بنادر شمالی و جنوبی وارداتی مشمول ۲۰ درصد تخفیف در THC هستند، اظهار داشت: همچنین کانتینرهای یخچالی در بنادر شمالی و جنوبی صادراتی در مجموع مشمول ۴۵ درصد تخفیف در THC هستند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بسته مشوق های تعرفه ای و سرمایه گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار شامل تخفیف ۸۰ درصدی در بخش حقوق و عوارض، تخفیف تا سقف ۸۰ درصدی در بخش هزینه توقف، تخفیف تا سقف ۶۰ درصدی در بخش هزینه راهنمایی و یدک کشی و نیز تخفیف تا سقف ۹۰ درصدی در بخش هزینه THC است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار