۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

تدوین اصلاحیۀ جدید قانون مارپول توسط IMO

سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد پیش نویس اصلاحیه جدید قانون مارپول در زمینه کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای توسط کشتی‌ها آماده شده و در جلسۀ بعدی کمیتۀ حفاظت از محیط زیست دریایی تصویب خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵
تدوین اصلاحیۀ جدید قانون مارپول توسط IMO
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در صورتی‌که این اصلاحیه در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ نوامبر تصویب شود اجرای آن تا اواسط سال ۲۰۲۱ الزام آور خواهد شد.

در بیانیه‌ای که IMO در این زمینه منتشر کرده با اشاره به اینکه استراتژی اولیه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۸ تصویب شده یاد‌آور شده است این توافقنامه در صورت تصویب گامی بزرگ به جلو  محسوب خواهد شد، زیرا زمان آن رسیده تا همۀ دولت‌ها و ملت‌ها کاهش انتشار کربن را جدی بگیرند.

در این ارتباط  گای پلاتن رئیس اتاق بین‌الملل کشتیرانی IMO که در تدوین این پیش‌نویس نقش داشته اعلام کرد اگرچه قانون جدید مخالفانی هم دارد، اما اجرای این قانون توسط کشتی‌ها براساس درجه بندی کشتی‌ها صورت گرفته و باید  شرکت‌های کشتیرانی برای دست‌یابی به وضعیت حداقلی برنامه‌های بهبودی خود را ارائه دهند. در غیر این صورت  قانون برای  کشتی‌هایی که نتوانند خود را با این استاندارد‌ها مطابقت دهند عواقب منفی در پی خواهد داشت.

وی افزود: صنعت حمل و نقل دریایی برای کاهش کربن به قاطعیت نیاز دارد و این توافقنامه در صورت تصویب نشانۀ روشنی در زمینۀ سرما‌یه گذاری‌هایی است که برای کاهش بیشتر گاز‌های گلخانه‌ای باید انجام شود.

وی در پایان یاد‌آور شد: باید منتظر تصویب و اجرای قانون بود تا اثرات آن را در صنعت کشتیرانی به خوبی احساس کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار