۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

همکاری ۱۴ شرکت اروپایی برای تولید سوخت هیدروژن

۱۴ شرکت بزرگ اروپایی با مدیریت شرکت ویلهلمسن نروژ به منظور تولید سوخت هیدروژن به عنوان سوخت خنثی کربن جهت استفاده در سیستم حمل ونقل با هم همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۰۳۱
همکاری ۱۴ شرکت اروپایی برای تولید سوخت هیدروژن

همکاری ۱۴ شرکت اروپایی برای تولید سوخت هیدروژن
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این پروژه که HySHIP نام دارد قرار است هیدروژن سبز مایع را ابتدا به منظور استفاده از کشتی‌های رو- رو  و سپس برای بهره برداری در سایر کشتی‌ها همچنین سایر وسایل حمل ونقل تولید کند.

دولت نروژ از بودجۀ  برنامه تحقیق و نوآوری اتحادیۀ اروپا به منظور شروع پروژه ۹.۵ میلیون دلار کمک مالی پرداخت کرده است.

براساس این گزارش دولت نروژ اعلام کرده با همکاری شرکت‌های فوق طراحی و ساخت شناور‌های رو-رو و همچنین توسعه بانکرینگ این نوع سوخت را برعهده گرفته است.

"Per Brinchmann" معاون "Wilhelmsen" در این ارتباط می‌گوید: هیدروژن به عنوان سوخت، فرصت‌های مناسبی را برای حمل و نقل کم کربن ایجاد می‌کند و در این ارتباط قرار است با تولید انبوه این نوع سوخت و ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم علاوه بر حمل و نقل دریایی سالانه سوخت ۲۵ هزار کامیون را نیز به هیدروژن تبدیل کنیم.

وی افزود: اولین کشتی عملیاتی با سوخت هیدروژنی در سال ۲۰۲۴ عملیاتی می‌شود که در مرحلۀ اول محموله‌ها را در سواحل نروژ جابه‌جا خواهد کرد.

وی گفت: در مرحلۀ بعدی کشتی‌هایی ساخته می‌شود  که سوخت هیدروژنی را در خود ذخیره کرده تا بتوانند به بنادر منتقل کنند.

ساخت بزرگترین کشتی حمل هیدروژن توسط کرۀ جنوبی
از سوی دیگر دولت کرۀ جنوبی اعلام کرد گروه صنایع سنگین هیوندای کره اولین کشتی حامل هیدروژن مایع در سایز بزرگ را می‌سازد.

به گفتۀ یکی از مسئولان این شرکت اولین کشتی که ساخته می‌شود ۲۰ هزار مترمکعب هیدروژن را در خود ذخیره خواهد کرد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود گردش مالی بازار جهانی  سوخت هیدروژن تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۵ تریلیون دلار برسد که ۱۸ درصد کل انرژی مورد نیاز جهان را تامین خواهد کرد، به همین جهت دولت کره نقشۀ راه را برای فعال‌سازی اقتصاد هیدروژن اعلام کرده است.

وی گفت: عمل‌آوری هیدروژن تلاش و زحمات زیادی را می‌طلبد، زیرا در دمای برودتی ۲۵۳ درجه سانتیگراد مایع می‌شود.

در‌حالیکه این میزان در گاز LNG به میزان ۱۶۳ درجه سانتیگراد است به همین جهت هیدروژن یک حامل انرژی مایع به فنّاوری پیشرفته برودتی نیاز دارد که جهان به زودی از چنین فنّاوری‌هایی برخوردار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار