۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

صادرات ۶۰۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری از منطقه آزاد اروند در هفت ماه سال جاری خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۲۸
صادرات ۶۰۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند
 
اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان صادرات که از مرز‌های دریایی و زمینی منطقه آزاد اروند صورت گرفته حدود ۱۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین حجم صادرات کالا از بنادر خرمشهر، آبادان و مرز زمینی شلمچه که در محدودۀ منطقه آزاد اروند قرار دارند صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند افزود: کشور‌های عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر و عمان مقصد نهایی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند بوده است.

زمانی افزود: با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا، رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری ازمنطقه آزاد اروند هدف گذاری شده است.

وی صادرات هوایی از طریق راه‌اندازی ترمینال باری فرودگاه آبادان را یکی از راه‌های توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی از منطقه آزاد اروند بیان کرد و افزود: با شرکت هواپیمایی کارون برای صادرات کالا از فرودگاه بین‌المللی آبادان به توافق رسیده‌ایم.

زمانی افزود: به دنبال این هستیم که منطقه آزاد اروند ضمن داشتن زیرساخت‌های لجستیکی با استاندارد‌های جهانی و توانمندی‌های بومی به قطب تولید و صادرات کالا‌های واسطه‌ای و نهایی با تکیه بر فنّاوری در بین مناطق آزاد باشد و دروازۀ صادرات تولیدی داخل و صادرات مجدد و ترانزیت کالا به سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس و بزرگترین شریک تجاری کشور را داشته باشیم.

شهر‌های بندری خرمشهر، آبادان، جزیرۀ مینو و بخشی از مناطق ساحلی اروند و بهمنشیر در محدودۀ منطقه آزاد اروند هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار