۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

ورود اولین تجهیزات مدرن به بندر چابهار تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اولین تجهیزات مدرن توسط کشور هندوستان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیون دلار تا پایان سال وارد بندر چابهار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۲۵

ورود اولین تجهیزات مدرن به بندر چابهار تا پایان سال

به گزارش مانا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص توسعه بندر چابهار گفت:  بندر چابهار به عنوان یکی از استراتژیک ترین بنادر کشور محسوب می شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری تا هشت میلیون تن را دارد و یکی از بهترین و مدرنترین بنادر کشور به شمار می رود.

محمد راستاد گفت: در این بندر اسکله های بسیار خوب نوسازی و با تجهیزات مدرن  طراحی  شده با توجه به دسترسی بسیار  خوب این بندر  به عنوان یکی از بنادر تجاری  بزرگ کشور محسوب می شود.

وی توضیح داد: این بندر دارای مزیت های بسیار خوب برای پهلو گیری کشتی ها و همچنین با استفاده از زیر ساخت های که در این بندر وجود دارد قابلیت جابه جایی کالا از این بندر به بنادر سایر کشور‌های ساحلی از جمله افغانستان را دارد.

راستاد اظهار کرد: امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر رشد ۹۰ درصدی داشته و این میزان پیشرفت در راستای توسعه فعالیت‌ها  در بندر چابهار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار داد ما با کشور هندوستان برای توسعه بندر چابهار در قالب یک قرارداد موقت بوده است افزود:  قرارداد دائمی  هم  در قالب BOT شروع کردیم و عمده فعالیت‌های   کشورهندوستان در این بندر هم اپراتوری بوده به طوری ‌که  اقدام به تأمین تجهیزات در  بندر می‌کند.

راستاد تصریح کرد: میزان اعتباراتی که برای این بندر باید تامین کند ۸۵ میلیون دلار است و اولین سری از تجهیزات بندر چابهار تا پایان امسال  وارد می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه سازمان بنادر از اپراتورهای هندوستان رضایت دارد به طوری که کشور هندوستان تخفیف ۴۰ درصدی برای کشتی‌های که از مبدا هندوستان به  مقصد  چابهار حرکت  می‌کنند در نظر گرفته  و این مزیت نقش موثری در حوزه صادرات و واردات دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی یک لحظه توقف در بنادر کشور برای تخلیه و بارگیری کالاها نداشتیم و با توجه به اینکه تحریم های بنادر  از سال ۹۷ شروع شد فعالیت‌های کشتی‌ها هم توسعه یافت و  ما با استفاده از توان داخلی خود یک لحظه توقف در فعالیت‌ها نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: از نظر ظرفیت‌های بندری کشور تاکنون  احساس هیچ خلعی نکرده و روند فعالیت شبانه‌روزی در حال انجام است، طبق آیین نامه سازمان بنادر که در سال ۱۳۴۸ تصویب شد ۳۶۳ روز فعالیت شبانه روزی باید داشته باشیم و از آن سال تاکنون یک لحظه توقف هم  در انجام برنامه ها نداشته ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار