۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

تردد شناور‌های چوبی به بنادر عمان آزاد شد

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از صدور اجازه تردد لنج‌های چوبی بنادر جنوبی ایران از جمله خوزستان به بنادر عمان بنا بر بخشنامه جدید وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۰۱۴
تردد شناور‌های چوبی به بنادر عمان آزاد شد
 
 شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار مانا  با اشاره به ابلاغ بخشنامه وزارت حمل و نقل و ارتباطات کشورعمان در خصوص تردد لنج‌های چوبی اظهار داشت: این وزارتخانه در بخشنامه خود به شرکت بنادر عمان و بنادر صحار، صلاله و دقوم اعلام کرده است که در راستای تداوم امکان صادرات و واردات انواع کالا به بنادر عمان با استفاده از انواع کشتی‌ها، ضمن اتخاذ اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، ورود لنج‌های چوبی به بنادر این کشور با توجه به شرایطی آزاد است.

وی افزود: بر این اساس، تردد لنج‌های چوبی بنادر ایران به بنادر عمان آزاد شده است و این لنج‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بنادر کشور عمان تردد کنند.

عموری بیان کرد: اپراتور‌های بنادر مجاز هستند اجازه پهلوگیری لنج‌های چوبی با انواع جنرال کارگو (فله‌بر) در بنادر عمان را صادر کنند، اما در خصوص مواد غذایی و محصولات کشاورزی، تنها حمل سیب زمینی، پیاز و کدو حلوایی با لنج‌های چوبی مجاز است و امکان حمل سایر محصولات با این لنج‌ها وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: یکی از الزامات تعیین‌ شده برای ورود لنج‌های چوبی به بنادر عمان، قرنطینه شدن خدمه در درون کشتی اعلام شده و تخلیۀ بار نیز تنها از طریق خدمۀ بندری انجام خواهد شود.

عموری با اشاره به اینکه خطر کشتیرانی و مسافری خرمشهر- عمان از سال گذشته برقرار شد افزود: با آزاد شدن تردد شناور‌ها و لنج‌های چوبی به بنادر مهم عمان، امکان افزایش صادرات کالا‌های غیرنفتی و حجم مبادلات تجاری با عمان فراهم می‌شود.

عمان دارای روابط خوب و نزدیک با جمهوری اسلامی ایران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار