۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

بهبود رتبۀ اعتباری خطوط کشتیرانی

بهبود رتبۀ اعتباری خطوط کشتیرانی
برطبق اعلام مؤسسه اعتبارسنجی مودیز، رتبۀ اعتباری خطوط کشتیرانی کانتینری اروپایی با سرعت بیشتری روند بهبود را طی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۰۱
بهبود رتبۀ اعتباری خطوط کشتیرانی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: براساس بررسی انجام گرفته از سوی مؤسسه اعتبارسنجی مودیز، رتبه اعتباری خطوط کشتیرانی کانتینری اروپایی مانند مولرمرسک دانمارک - هاپاگ لوید آلمان و CMA CGM فرانسه - به سطح بالاتری نسبت به پیش از اپیدمی کرونا رسیده است. اما در نقطۀ مقابل خطوط کشتیرانی آسیایی مانند NYK و MOL ژاپن رتبه اعتباری پایین‌تری را نشان می‌دهند.

این گزارش در ادامه با اشاره به کاهش ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال، نوشت: تقاضای قوی فرصت‌های جذب بیشتری را برای کشتی‌های کانتینربر خلق کرده است، از این رو ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال مسیر انقباضی را در پیش گرفته است.

مقایسۀ آماری حاکی از آن است که تعداد کشتی‌های کانتینری بیکار و غیرفعال در اکتبر ۲۰۲۰ پایین‌ترین سطح را در مقایسه با مدت مشابه پنج سال گذشته نشان می‌دهد. در حال حاضر تعداد ۱۳۰ فروند کشتی کانتینری با مجموع ظرفیت ۴۳۸ هزار و ۴۱۰ TEU سهم  ۱.۸ درصدی از کل ظرفیت ناوگان کانتینری را به خود اختصاص می‌دهند.
هم‌چنین تعداد کشتی‌های کانتینربر که به دلیل نصب اسکرابر از گردونۀ فعالیت خارج شده‌اند از ۱۴ فروند به ۱۱ فروند با مجموع ظرفیت ۹۰ هزار و ۹۳۸ TEU کاهش یافته است.

نکتۀ قابل توجه دیگر در بازار کانتینری اینکه، کاهش ظرفیت عرضه و کوتاه بودن صف شناور‌های آماده به بارگیری، سبب شده است تا مالکان حرف بیشتری برای گفتن در بازار چارتری کانتینری داشته باشند. کاهش ظرفیت عرضه در اکثر سایز‌های کشتی مشاهده می‌شود، حتی سایز‌های کوچک که تا چندی پیش با ظرفیت مازاد دست و پنجه نرم می‌کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار