۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

درسی که کرونا به جامعۀ دریایی جهان داد

پیامد‌های بحران کرونا بر تجارت دریایی و درس‌هایی که بازیگران عرصۀ دریا از آن اموختند، طی بک کنفرانس مجازی در تاریخ ۲۰ اکتبر توسط کارشناسان و تحلیلگران ارشد دریایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۹۹۹
درس دریایی که کرونا به جامعۀ دریایی جهان داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این کنفرانس که نمایندگان بیش از ۵۰ شرکت فعال مانند DNVGL   ،  JOTUN، ClassNK      ،RINA  ،   North P&I Club و... حضور داشتند، از سوی سخنرانان اعلام شد در شرایط حاضر باید  ضمن تعریف مجدد از توسعه پایدار برای بحران تغییر خدمه هم  تصمیم‌های جدید گرفته و تمامی تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها براساس بحران کوتاه مدت و بلند مدت کووید ۱۹ صورت گیرد.

خانم Elpi Petraki، رئیس WISTA Hellas در این کنفرانس گفت: خوشبختانه جامعه دریایی توانست خود را با شرایط سازگار کرده و تجارت دریایی را طوری اداره کند که وقفه‌ای در آن پیش نیاید.

وی افزود: ما یاد گرفتیم می‌توانیم به یکدیگر اعتماد کنیم در عین حال متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم بحران تغییر خدمه را در چنین شرایطی مدیریت کنیم.

بر‌اساس این گزارش "سونیل کاپور" مدیر ناوگان قبرس نیز طی سخنانی با اشاره به انعطاف‌پذیر بودن صنعت کشتیرانی و چالش‌هایی که این صنعت پشتِ سر گذاشته خاطر‌نشان ساخت: قطعاً در ماه‌های آینده چالش‌های بزرگی در پیش خواهیم داشت، باید خود را برای آن روز‌ها آماده کنیم.

وی افزود: کرونا به ما یاد داد که کشتی‌ها نمی‌توانند بدون خدمه کار کنند، اما متاسفانه ما نتوانستیم پاسخ خدمۀ خسته و نگران خانواده‌های آنان را به نحو مناسبی بدهیم.

به نظر من نباید مانند تمامی مردم جهان منتظر واکسن باشیم تا مشکلات فعلی جامعۀ دریایی را برطرف کنیم بلکه باید خودمان برای حل مشکلات پیش قدم شویم.

 "Theo Xenakoudis"، مدیر عملیات بازرگانی سراسر جهان نیز گفت: ابتدا باید درس‌هایی که از کرونا گرفته‌ایم برجسته کرد. ما در این دوران یاد گرفتیم نباید توقف فعالیت حمل‌و‌نقل و لجستیک داشته باشیم، از سوی دیگر با پشتیبانی فنّاوری و تجهیزات الکترونیکی شرایط دیجیتالی را طوری رقم زدیم که نسل جدید بهرۀ لازم را از آن خواهد برد.

اما نقش اصلی برعهدۀ ماست که طوری فعالیت ها را بهینه کنیم تا نسل جدید از آن بهره ببرند، اما فراموش نکنیم که هنوز خدمۀ کشتی‌ها را به عنوان نیروی اصلی نتوانستیم به جایی برسانیم.

"سروان کوبا" دبیر‌کل انجمن سازمان‌های غیر‌دولتی دریایی نیز گفت: اکثر سخنرانان به مشکلات و چالش‌های دریایی اشاره کردند من فقط از تمام جهانیان به ویژه جامعۀ دریایی می‌خواهم محدودیت‌های تغییر خدمه را به اشتراک بگذارند تا جهان برای آن تصمیم بگیرد.

"George A. Tsavliris" نیز نمایندۀ کل شرکت‌های سالویچ در ادامۀ کنفرانس مجازی طی سخنانی گفت: ابتدا جامعۀ دریایی شک داشت و نمی‌توانست بحران کووید۱۹ را جدی بگیرد، اما بلافاصله پی برد اگر حمل‌و‌نقل دریایی به فعالیت و تلاش مضاعف نپردازد گرسنگی نیمی از جهان را تهدید خواهد کرد.

بنابر‌این حمل‌و‌نقل دریایی به عنوان اولویت شماره یک به شمار رفته و در حال حاضر ذی‌نفعان به یک رویکرد پُرشور نیاز دارند تا با دلسوزی بیشتر با استفاده از بحران کرونا یک دنیای دیجیتالی را برای نسل بعدی به یادگار بگذارند و آموزش‌های آنلاین و کنترل از راه دور را جدی گرفته و تقویت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار